شناسهٔ خبر: 67586192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار ساری:

۱۰ هزار تن گندم در ساری خریداری شد

ساری- فرماندار ساری از خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان مرکز استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نوبخت صبح سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه سطح کلزا در مرکز استان دو هزار و ۲۳۰۰ هکتار بوه که با پیش بینی تولید چهار هزار تن، تاکنون حدود دو هزار تن خرید انجام شده است، افزود: سطح کشت گندم در شهرستان ساری ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار بوده و پیش بینی تولید نیز ۲۴ هزار تن بوده که تاکنون حدود ۱۰ هزار تن خرید گندم انجام شده است.

وی به توسعه مکانیزاسیون در شهرستان اشاره و با تاکید بر اینکه با توسعه مکانیزاسیون هزینه تولید کشاورزان کاهش می‌یابد، افزود: کل سطح شالیزاری در مرکز استان ۲۵ هزار و ۳۲۲ هکتار بوده که این از مقدار، ۲۴ هزار و ۲۰۰ هکتار سطح کاشت (نشاء) بوده و پیش بینی می‌شود با تولید ۱۵۰ هزار تن شلتوک، ۶۵ درصد آن تبدیل به برنج سفید شود.

فرماندار ساری ادامه داد: همچنین باید در قیمت گذاری برنج منفعت تولید کننده و مصرف کننده با هم در نظر گرفته شود.

نوبخت در ادامه افزود: طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی، هر کیلوگرم گندم معمولی نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دوروم ۱۸ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی در پایان افزود: شهرستان ساری دارای شش مرکز خرید تضمینی گندم است که در حال حاضر سه مرکز خرید در مناطق کوهستانی شهرستان فعال هستند و با پایان برداشت در اراضی دشت این شهرستان ۳ مرکز به کار خود پایان دادند.

فرماندار ساری با بیان اینکه نخستین برداشت شالی در مرکز استان در اواخر هفته در شهرستان ساری آغاز می‌شود افزود: اولین نشاء در مرکز استان در تاریخ ۱۵ اردیبهشت بوده و لذا اولین برداشت برنج در تاپایان همین هفته آغاز خواهد شد. ‎

وی پیش بینی میزان تولید برنج را ۱۵۰ هزار تن اعلام کرد.

نظر شما