شناسهٔ خبر: 67587248 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

رگبار و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
 

به گزارش صراط به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان افزود: سه شنبه (۲۰ تیر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات واقع در غرب کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 

وی اضافه کرد: چهارشنبه (۲۱ تیر) در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، برخی نقاط در مازندران و گلستان و شمال هرمزگان رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق جوی آرام برقرار خواهد بود. 

ضیاییان ادامه داد: پنجشنبه و جمعه (۲۲ و ۲۳ تیر) در شرق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و خراسان شمالی افزایش ابر، وزش باد و رگبارو رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه (۲۴ تیر) در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و مناطق شمالی، شمال شرق بارش پراکنده و احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: طی سه روز آینده در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق جنوب غرب در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود. 

وی افزود: امروز تنگه هرمز و شرق دریای عمان و دریای خزر مواج است. سه شنبه تا پنجشنبه دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۰ تیر) صاف، وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل و حداکثر دمای ۲۷ و ۳۸ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۱ تیر ) صاف، وزش باد، از بعد از ظهر وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۲۶ و ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱۵ و ۱۶ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۵۰ و ۵۱ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما