شناسهٔ خبر: 67586614 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام رضا اسکندری خبر داد:

دور جدید سلسله کنگره‌های علمی امناءالرسل آغاز شد

دور جدید سلسله کنگره‌های علمی، دانشی و بین‌المللی امناء‌الرسل با همکاری مراکز و نهاد‌های علمی، فرهنگی و مذهبی حوزه‌های علمیه قم و نجف برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

دور جدید سلسله کنگره‌های علمی امناءالرسل آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری، دبیر کنگره امناءالرسل امروز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: خوشبختانه نخستین کنگره علمی‌ امناءالرسل با موضوع تکریم و تجلیل از مقام علمی حضرت آیت‌الله محمدمهدی موسوی الخرسان با همکاری حوزه‌های علمیه قم و نجف و نیز اعتاب مقدس عراق و ایران با موفقیت برگزار شد و برکات و ثمرات علمی و معرفتی فراوانی در نهادینه کردن گفتمان حوزه علمیه نجف و قم به همراه داشت.

وی ادامه داد: به برکت برگزاری نخستین کنگره، زمینه بسیار مناسبی در تعامل و تبادل این دو پایگاه علمی جهان تشیع به وجود آمده است. 

اسکندری با بیان اینکه در تدارک برگزاری مرحله دوم کنگره امناءالرسل به منظور پاسداشت جایگاه علمای نامدار شیعه و نیز ترویج گفتمانی قم و نجف هستیم، افزود: به همین منظور آیت‌الله اعرافی، رئیس این کنگره طی نامه‌ای به نهاد‌های شرکت کننده در دور نخست و نیز تبیین سیاست‌های کلی این دور از کنگره، خواستار معرفی نمایندگان نهاد‌های مربوطه به منظور سیاست گذاری و برنامه‌ریزی برای اجرای موفق کنگره دوم شده است.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلیمن سیدعلی قاضی عسگر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی با ابراز خرسندی از برگزاری کنگره نخست و نیز احیای آثار علمی آیت‌الله موسوی الخرسان، اظهار کرد: در شرایط کنونی به شدت نیازمند معرفی این گونه ظرفیت‌ها به بدنه علمی حوزه‌های علمیه جهان تشیع هستیم و رسالت کنگره امناءالرسل در این خصوص بسیار سنگین و مقدس است.

دور جدید سلسله کنگره‌های علمی امناءالرسل آغاز شد

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث افزود: امروز حوزه‌های علمیه ایران و نجف با بهره‌مندی از تراث علمی کهن و عالمانی برجسته به عنوان قله‌های علمی و دانشی وجود دارند که می‌توانند محور فعالیت‌های گفتمانی کنگره امناءالرسل قرار بگیرند، لذا این حرکت، اقدامی شایسته تقدیر و حمایت از آن می‌بایست توسط تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های حوزوی و ... صورت پذیرد.

 

انتهای پیام

نظر شما