شناسهٔ خبر: 67586144 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سفر مربیان نظامی نخبه کره شمالی به روسیه

ایسنا

رسانه دولتی کره شمالی امروز (سه شنبه) گزارش کرد گروهی از مربیان نظامی نخبه و ویژه ارتش کره شمالی برای سفر به روسیه راهی شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، این نخستین تبادل نظامی بین کره شمالی و روسیه از زمان امضای بسته‌ای با هدف تعهد به همکاری نزدیکتر نظامی بین ۲ کشور محسوب می‌شود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «کیم گوم چول» رئیس دانشگاه نظامی کیم ایل سونگ کره شمالی ریاست این گروه از مربیان نظامی را برعهده دارد.

آژانس خبری دولتی کی.سی.ان.ای کره شمالی اما جزئیات بیشتری درباره هدف از این سفر و اینکه این گروه و اعضایش از چه مکان‌هایی در روسیه بازدید خواهند داشت، منتشر نکرده است.

دانشگاه کیم ایل سونگ که به نام موسس کره شمالی نامگذاری شده مسؤول آموزش نیروها و افسران نخبه و ویژه برای ارتش کره شمالی است و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز پس از فارغ التحصیلی از سوئیس در این دانشگاه نیز تحصیل کرده است.

سفر این هیئت دانشگاه نظامی کره شمالی به روسیه پس از آن صورت می‌گیرد که در سال گذشته تعداد بی‌سابقه‌ای از مقامات عالی رتبه از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پیونگ یانگ سفر داشته و یکسری از مقام‌های کره شمالی نیز به مسکو رفته بودند.

پس از نشست بین کیم جونگ اون و پوتین، ۲ طرف توافق «همکاری استراتژیک جامع» را که شامل توافق دفاعی مشترک می‌شود، امضا کردند.

توسعه بسیار عمومی روابط نظامی ۲ کشور، مقامات سئول و واشنگتن را نگران کرده و آنها به شواهدی اشاره دارند که شامل ارسال سلاح توسط پیونگ یانگ به روسیه برای استفاده علیه اوکراین است و معتقدند پیونگ یانگ ممکن است کمک‌های نامشخصی از مسکو دریافت کند.

اما کره شمالی و روسیه این ادعاها را رد کرده‌اند.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی که قرار است در نشست ناتو در واشنگتن شرکت کند به مسکو درباره پیامدهای منفی ناشی از همکاری با کره شمالی هشدار داد.

نظر شما