شناسهٔ خبر: 67568042 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مقام ارشد کره شمالی:هدف سئول از تشدید تنش فرار از بحران داخلی است

مقام ارشد کره شمالی با اشاره به رزمایش‌های اخیر کره جنوبی در نزدیکی مرز دو کره، سئول را به ایجاد تنش در شبه‌جزیره کره با هدف منحرف کردن توجهات از مشکلات داخلی متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کیم یو جونگ، معاون حزب حاکم کارگران کره شمالی و خواهر قدرتمند کیم جونگ اون، رهبر این کشور می‌گوید که رزمایش‌های اخیر کره جنوبی در نزدیکی مرز دو کره، با هدف منحرف کردن توجهات از مشکلات داخلی سئول انجام می‌شود.

به‌دنبال امضای توافق همکاری راهبردی بین کره شمالی و روسیه و همچنین ادعای سئول مبنی بر ورود بالون‌های حاوی زباله و فضولات از سمت پیونگ‌یانگ به کره جنوبی در واکنش به ارسال و پخش اعلامیه و خبرنامه‌ ضد کره شمالی در این کشور، تنش‌ها بین دو کره رو به افزایش گذاشته است.

در بحبوحه این تنش‌ها، کیم یو جونگ تاکید کرد: یون(رئیس جمهور کره جنوبی) و گروهش که در وخیم‌ترین بحران حاکمیتی فرو رفته‌اند، در تلاشند تا از طریق افزایش هرچه‌بیشتر تنش‌ها، از این بحران خارج شوند.

وی همچنین به یک طومار آنلاین اشاره کرد که در آن مردم کره جنوبی خواستار استیضاح یون سوک یول شده‌اند که تاکنون بیش از یک میلیون نفر آن را امضا کرده‌اند.

وزارت اتحاد سئول که مسئول رسیدگی به امورات دو کره است، نسبت به اظهارات کیم یو جونگ ابراز تاسف کرد. کوو بیونگ سام، سخنگوی این وزارت مدعی شد: رژیم کره شمالی که به روی معیشت مردم چشم بسته و حقوق اولیه بشر را سرکوب می‌کند، باید به فکر خودش باشد.

کیم یو جونگ همچنین رزمایش اخیر کره جنوبی در نزدیکی مرز دو کره را «تحریک آشکار و غیرقابل توجیه» خواند. ارتش کره جنوبی برای نخستین بار از سال ۲۰۱۸، اواخر ژوئن رزمایش‌های خود را در نزدیکی مرز دریایی غربی شبه‌جزیره کره از سر گرفت. سئول ماه گذشته در واکنش به آنچه فرستادن بالون زباله به آسمان کره جنوبی خوانده است، اعلام کرد توافق نظامی که در سال ۲۰۱۸ با هدف تعدیل تنش‌ها با کره شمایل منعقد کرده است را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

خواهر رهبر کره شمالی در پایان تاکید کرد که اگر پیونگ‌یانگ به این نتیجه برسد که حاکمیتش مورد تعرض قرار گرفته است، نیروهای مسلح این کشور بلافاصله براساس قانون اساسی، وظایفی که به آنها محول شده است را انجام خواهند داد.

نظر شما