شناسهٔ خبر: 67566194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خواهر کیم جونگ اون، کره جنوبی را به ایجاد تنش متهم کرد

ایراندخت آذر شکیب

رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز (دوشنبه) گزارش دادند خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی رئیس جمهور کره جنوبی را به ایجاد تنش در شبه جزیره کره برای منحرف کردن توجهات از مشکلات داخلی متهم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، تنش‌ها بین ۲ کره پس از آنکه پیونگ یانگ یک توافق دفاعی مشترک با روسیه امضا کرد و بالون‌های حاوی زباله را به سمت کره جنوبی فرستاد، تشدید شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اقدام کره شمالی در ارسال بالون‌های مذکور به سمت کره جنوبی در واکنش به ارسال خبرنامه‌های ضد پیونگ یانگ از سوی سئول بوده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت کیم یو جونگ خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت: «یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی و گروهش که در بدترین بحران حاکم غوطه ور شده‌اند، در تلاش برای فرار اضطراری از طریق تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره هستند.»

وی به طومار آنلاینی اشاره کرد که در آن خواسته شده رئیس جمهور کره جنوبی استیضاح شود و برای این منظور بیش از یک میلیون امضا هم جمع آوری شده است.

خواهر کیم جونگ اون که معاون اداره تبلیغات و اطلاع رسانی حزب کارگران کره شمالی است در بیانیه خود همچنین گفت، اقدامات رئیس جمهور کره جنوبی این کشور را محکوم به فنا کرده است.

کیم یو جونگ با انتقاد شدید از کره جنوبی به دلیل از سرگیری مانورهای نظامی و از سرگیری آموزش تیراندازی در کره جنوبی، گفت: «همه باید این واقعیت را بپذیرند که به اصطلاح رئیس جمهور منتخب مردم کره جنوبی، این کشور را محکوم به فنا کرده است. با قاطعیت اعلام می‌کنم که بازی دشمن با آتش در نزدیکی دروازه‌های کشور ما، یک تحریک آشکار با هدف تشدید اوضاع است که قابل توجیه نیست.»

وی با بیان اینکه روابط بین ۲ کره در حال حاضر در بدترین وضعیت خود قرار دارد، قول داد که در صورت نقض حاکمیت کره شمالی، نیروهای مسلح کره شمالی «به سرعت ماموریت خود را آغاز خواهند کرد».

وزارت اتحاد مجدد ۲ کره در سئول که به امور بین ۲ کره رسیدگی می‌کند از اظهارات خواهر کیم جونگ اون در محکومیت رئیس جمهور کره جنوبی ابراز تاسف کرد و سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه‌ای مدعی شد: «کره شمالی که چشم خود را بر معیشت مردم می‌بندد و به حقوق اولیه حقوق بشر ظلم می‌کند، باید به فکر خودش باشد.»

کیم یو جونگ همچنین مانورهای اخیر سئول در نزدیکی مرز را «تحریکی غیرقابل توجیه و صریح» خواند.

ارتش کره جنوبی در اواخر ژوئن، برای اولین بار از سال ۲۰۱۸، مانورهای توپخانه‌ای را در نزدیکی مرز دریایی غربی از سر گرفت.

ماه گذشته میلادی، کره جنوبی اعلام کرد در اعتراض به پرتاب بالون زباله از سوی کره شمالی، توافقنامه نظامی امضا شده با پیونگ یانگ در سال ۲۰۱۸ با هدف کاهش تنش‌ها را به حالت تعلیق در می‌آورد.

کیم جونگ اون هم در واکنش به این اقدامات گفته بود در صورتی که کره شمالی حاکمیت خود را نقض شده تشخیص دهد، نیروهای مسلح این کشور فورا طبق قانون اساسی به وظایف خود عمل خواهند کرد.
 

انتهای پیام

نظر شما