شناسهٔ خبر: 67585950 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزش باد و تلاطم خلیج فارس با موج‌های یک و نیم متری

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز بیشینه سرعت باد به بیش از چهل و پنج کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا نیز به بیش از یک متر و نیم خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور با اشاره به ناپایداری جوی و دریایی در استان، گفت: امروز وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی در دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس پیش بینی می‌شود و دریا در تنگه هرمز مواج خواهد بود.

او افزود: توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها در نظر گرفته شود.

سی سی پور تصریح کرد: بعدازظهر و اوایل شب نیز با تقویت بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق مستعد استان، رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق، افزایش باد، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرار گیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

سی سی پور گفت: در سایر نقاط که شرایط بارشی فراهم نیست، بروز تند باد لحظه ای، گردوخاک و کاهش موقتی کیفیت هوا، پیش بینی می شود.

او خاطرنشان کرد: این شرایط ناپایدار جوی و دریایی، با شدت و ضعف تا بعدازظهر پنجشنبه تداوم خواهد داشت و از لحاظ دمایی در این مدت با افزایش رطوبت نسبی هوا، کاهش سه تا پنج درجه‌ای دمای بیشینه پیش بینی می‌شود.

نظر شما