شناسهٔ خبر: 68709203 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

هفتمین کنفرانس شیمی‌کاربردی ایران به میزبانی دانشکده شیمی دانشگاه سمنان آغاز شد

دبیر اجرایی هفتمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران گفت: این کنفرانس طی دو روز در ۲۷ و ۲۸ شهریور به میزبانی دانشگاه سمنان در حال برزگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه سمنان؛ دبیر اجرایی هفتمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران با اعلام این خبر گفت: در مجموع 214 عنوان مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شد که پس از داوری 178 مقاله برای ارائه در این کنفرانس ملی پذیرفته شد. .

مصطفی فضلی با بیان اینکه همه مقالات پذیرفته شده به صورت پوستر ارائه خواهد شد افزود : این رویداد: علمی در 16 محور و در مدت دو روز برگزار می‌شود.

به گفته دبیر اجرایی هفتمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران، تصفیه آب و پساب‌های صنعتی ،  نفت، گاز و پتروشیمی،  الکتروشیمی کاربردی و کنترل خوردگی فلزات،  کاربرد نانو فناوری در صنایع شیمیایی،  شیمی صنایع معدنی،  شیمی و صنایع دارویی ، و  شیمی سبز و حفاظت از محیط زیست از جمله محورهای این کنفرانس دو روزه است .

فضلی ادامه داد: همچنین  باتری‌ها و پیل‌های سوختی،  مدل‌سازی و بهینه‌سازی فرآیندهای شیمیایی،  حسگرهای شیمیایی،  کاتالیزورها و فوتوکاتالیزورها،  جداسازی و فرآیندهای غشایی،  پلیمر و صنایع پلیمری،  ایمنی در آزمایشگاه و صنایع شیمیایی،  فیتوشیمی (شیمی ترکیبات طبیعی و معطر) و  هوش مصنوعی در شیمی کاربردی از دیگر محورهای این رویداد است.

وی افزود: شیمی‌دانان مطرح ایرانی و خارجی سخنرانان این کنفرانس علمی هستند.

نظر شما