شناسهٔ خبر: 67585399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح فاضلاب شهری از مهمترین مطالبات اهالی تایباد

سرعت دادن به مراحل اجرای عملیات طرح فاضلاب از مهمترین مطالبات شهروندان تایبادی است که متاسفانه روند کند آن باعث گلایه ساکنان برخی از مناطق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار تایباد با اشاره به محدود بودن منابع آبی این شهرستان گفت:پروژه فاضلاب شهر تایباد یکی از مهمترین طرح های فعال استان خراسان رضوی است که سرعت بخشیدن به آن تلاش و اهتمام همه دستگاههای متولی شهرستان و استانی را می طلبد.

مهدی شیردل روز سه شنبه افزود: تسریع در اجرای طرح فاضلاب این شهر با هدف تصفیه آب و بازگرداندن مایع حیات به چرخه طبیعت ضروری است.

وی ادامه داد: طرح جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهر تایباد که ۲۲ کیلومتر شبکه آن پیش از این از محل منابع مالی دولتی اجرا شده، با سرمایه گذاری شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان ظرف مدت سه سال تکمیل و پساب حاصل نیز به مدت ۲۰ سال در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد و پس از آن به شرکت آب و فاضلاب تحویل خواهد شد.

فرماندار تایباد گفت: سرمایه گذار طرح فاضلاب تایباد علاوه بر ساخت تصفیه خانه به ظرفیت ۱۴ هزار متر مکعب در شبانه روز و اجرای ۹۸ کیلومتر شبکه و خط انتقال، نسبت به نصب بیش از ۱۵هزار فقره انشعاب فاضلاب هم اقدام خواهد کرد.

شیردل افزود: بخش خصوصی باید با رعایت منافع عمومی در راستای ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه گام بردارد و به دنبال جلب رضایتمندی اجتماعی باشد.

او گفت: برخورداری طرح ها از پیوست های اجتماعی ضروری است و این امر صبوری و همراهی مردم با مسوولان در اجرای مطلوب پروژه ها را می طلبد.

عملیات اجرایی طرح احداث، بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات فاضلاب شهر تایباد در خراسان رضوی شهریور ماه سال گذشته با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

 
 

نظر شما