شناسهٔ خبر: 67585284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اورژانس کرمان خبر داد

غرق شدن نوجوان ۱۷ ساله در استخر کشاورزی راور

فاطمه افضلی

رئیس اورژانس کرمان گفت: عصر روز گذشته پسر نوجوان با حدود سن ۱۷ ساله در استخر کشاورزی روستای تقی آباد شهرستان راور غرق شد.

صاحب‌خبر -

دکترسیدمحمد صابری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طبق گزارش اعلام شده، این نوجوان برای شنا وارد استخر شده بود که متاسفانه غرق شده و با تلاش تیم‌های امدادی، پیکر بی‌جان او از آب خارج شد.

وی بیان کرد: در سامانه اورژانس پیش بیمارستانی، بیشترین مکان‌های ثبت شده منجر به غرق‌شدگی در سطح استان کرمان مربوط به استخرهای کشاورزی، سدها(به ویژه سدهای خاکی) و مسیر رودخانه‌ها بوده است.

رئیس اورژانس کرمان در ادامه به پدر و مادرها توصیه کرد: کودکان خود را هرگز تنها نگذارید و به یاد داشته باشید عمق استخرهای کشاورزی بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شود؛ پس هرگز به آنها وارد نشوید.

وی افزود: از شنا کردن در مکان‌هایی که مجهز به امکانات امدادی برای شنا و تحت نظارت نجات غریق نیستند، خودداری کنید.

 صابری گفت: در صورت عدم آشنایی با فنون نجات غریق و مواجهه با صحنه غرق‌شدگی فرد دیگر، هرگز به آب وارد نشوید و ضمن حفظ خونسردی و تماس فوری با شماره تلفن‌های امدادی (۱۲۵، ۱۱۵، ۱۱۲) تلاش کنید تا با ابزاری همانند چوب، الوار، طناب یا حلقه نجات فرد غرق شده را از آب بیرون کشیده و به نزدیکترین فضای ایمن برای اقدامات نجات انتقال دهید.

انتهای پیام

نظر شما