شناسهٔ خبر: 67583701 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چهار خط جدید مترو در تهران در دست احداث است

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: چهار خط جدید مترو با طول ۱۷۲ کیلومتر مسیر ریلی در پایتخت در دست احداث است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مسعود درستی افزود: این چهار خط جدید شامل خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ است که اجرای این خطوط نقش بسزایی در استفاده کمتر شهروندان از تاکسی و اتوبوس خواهد داشت.

وی گفت: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش متروی پایتخت، خط هشت حدود ۴۲ کیلومتر، خط ۹ حدود ۵۰ کیلومتر، خط ۱۰ حدود ۵۰ کیلومتر و خط ۱۱ حدود ۳۲ کیلومتر مسیر ریلی به مسیر‌های ریلی این ناوگان اضافه خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ادامه داد: عملیات اجرایی خط ۱۱ تا پیش از شهریور آغاز خواهد شد، اما عملیات اجرایی در سایر خطوط از جمله خطوط ۸، ۹ و ۱۰ مترو شروع شده است.

وی با بیان اینکه خط هشت یکی از جذاب‌ترین خطوط چهارگانه جدید از نظر مسیر و تعداد ایستگاه است، گفت: به طور میانگین هر خط بیش از ۳۰ ایستگاه دارد که این خط به مناطقی از جمله بزرگراه آیت‌الله سعیدی، سه راه آذری و سایر مناطق جنوبی تهران می‌رسد.

ناوگان مترو تهران و حومه اکنون در هفت خط بیش از ۱۳۰ ایستگاه فعال دارد که مدیریت شهری برای پوشش حداکثری مترو در مناطق پُرجمعیت پایتخت چهار خط جدید را مطالعه کرده و عملیات احداث این چهار خط در دست اجراست.

نظر شما