شناسهٔ خبر: 67582040 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه های کشور با بیان اینکه شرایط ورزشگاه تختی در برخی موارد و امکانات بهتر از آزادی است، گفت: به طور قطع آزادی را در آغاز لیگ نداریم و امیدوارم با تزریق بودجه، مشکلات باقی مانده تختی برطرف شود.

۵ ورزشگاه آماده شروع لیگ/آزادی به شروع لیگ نمی‌رسد

۵ ورزشگاه آماده شروع لیگ/آزادی به شروع لیگ نمی‌رسد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایپنا ؛ داوود رفعتی دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌های کشور در نشست خبری خود، اظهار داشت: تقربیا از یک ماه پیش و پس از اتمام لیگ برتر و به دستور رئیس فدراسیون فوتبال، لیگ آسیب شناسی شد و بیشتر بحث‌های زیر ساختی باشگاه بود. خوشبختانه کارگروهی تشکیل شد تا بر اساس قانون نظارت کنند. ما طی یک یا دو هفته تمامی ورزشگاه‌های کشور را بررسی کردیم و بعضی‌ها هم دو بار شدند. متاسفانه بعضی‌ از ورزشگاه ایراد دارند.

وی افزود: ورزشگاه‌های شهید نصیری یزد، آزادی و دستگردی را در ابتدای لیگ جدید در اختیار نخواهیم داشت. به نظرم اگر با تلاش شبانه روزی کار شود، شاید بتوانیم در نیم فصل ورزشگاه شهید نصیری یزد را در اختیار داشته باشیم. تختی خرم‌آباد هم شرایط برگزاری را ندارد و متاسفانه ایرادهای بسیار زیادی در آن دیده می‌شود. طبق آمارهایی که به دست ما رسیده، کار در آنجا به سرعت در حال انجام است و اگر مشکل نور را هم حل کنند، می‌توانند مسابقات را در آنجا برگزار کنند.

دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌های کشور، یادآور شد: هر باشگاهی بخواهد در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد بازی کند، دوباره آن ورزشگاه را مورد برسی قرار خواهیم داد. باز هم می‌گویم ورزشگاه آزادی را تا شروع دوباره مقدماتی جام‌جهانی در اختیار نخواهیم داشت و فقط بازی‌های بین‌المللی و بازی‌های حساس لیگ به اجبار در آن برگزار می‌شود.

رفعتی درباره ورزشگاه تختی، گفت: ورزشگاه تختی تقریبا آماده است و تنها اشکالات جزئی دارد. امیدوارم با صحبت‌های که با وزیر ورزش و رئیس فدراسیون داشتیم و قول‌هایی که برای بودجه دادند، بتوانیم اشکالات را در آنجا برطرف کنیم. ورزشگاه تختی از لحاظ امکانات و برخی موارد از آزادی بهتر است.

وی تصریح کرد: ورزشگاه شهر قدس را در چند مرحله بازرسی کردیم و خوشبختانه زمین باکیفیتی دارد. قبلا هم این ورزشگاه مجوز حرفه‌ای آسیا را گرفته و قطعا دوباره می‌تواند به چرخه لیگ برتر برسد. اگر هم نرسد باشگاه هوادار موظف است ورزشگاه دیگری را معرفی کند.

دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه های کشور در خصوص ورزشگاه‌های که برای لیگ آماده هستند، گفت: ورزشگاه فولاد آرنا، مس‌رفسنجان، یادگار امام تبریز، ورزشگاه اراک و غدیر اهواز به شرط حل مشکل نور، آماده هستند. ورزشگاه انزلی هم مشکلات زیادی دارد که مهم‌ترین آنها سکوها هستند.

رفعتی در مورد اینکه آیا با شرایط ورزشگاه‌ها تاریخ شروع لیگ عقب می‌افتد، خاطرنشان کرد: در جلسه امروز رئیس فدراسیون گفتند شروع مسابقات بستگی به آماده بودن ورزشگاه‌ها دارد. طبیعی است که برای شروع مسابقات باید ورزشگاه‌ها آماده باشد که تیم‌ها بتوانند در آنجا بازی کنند. ۲ مرداد قرعه‌کشی لیگ است ولی تصمیم شروع لیگ با سازمان لیگ خواهد بود. فکر نمی‌کنم شروع لیگ با تعویق مواجه شود، چون لیگ نخبگان آسیا و مقدماتی جام‌جهانی را داریم.

۲۵۸ ۲۵۸

نظر شما