شناسهٔ خبر: 67580865 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

زیرساخت‌های خدمت به زائران اربعین فراهم شده‌است

روزنامه جوان

زیر‌ساخت‌های لازم برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به زائران کربلای معلی و گردهمایی بزرگ فرهنگی، اجتماعی و معنوی اربعین ایجاد شده‌است

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: سخنگوی پلیس ضمن تشریح اقدامات و خدمات پلیس برای سفر به عتبات در ایام ماه‌های محرم و صفر گفت: زیرساخت‌های لازم برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به زائران کربلای معلی و راهپیمایی اربعین ۱۴۰۳ ایجاد شده‌است. 
سردار سعید منتظرالمهدی در آستانه ماه‌های محرم و صفر و حضور خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در عراق و کربلا گفت: زیر‌ساخت‌های لازم برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به زائران کربلای معلی و گردهمایی بزرگ فرهنگی، اجتماعی و معنوی اربعین ایجاد شده‌است. سخنگوی پلیس با اشاره به اینکه فرآیند دریافت گذرنامه مانند سال گذشته به سرعت و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد، افزود: عزیزانی که از سال گذشته گذرنامه زیارتی (آبی‌رنگ) دارند کماکان تا پنج سال اعتبار داشته و بدون نیاز به هیچ اقدام خاصی می‌توانند برای سفر اربعین از آن استفاده کنند. 
وی تصریح کرد: کسانی‌که اعتبار گذرنامه عادی (قرمز رنگ) آنان تمام شده‌است یا افرادی که می‌خواهند جدیداً گذرنامه زیارتی بگیرند می‌توانند از طریق سامانه‌های مجازی و برنامه کاربردی «پلیس من» بخش گذرنامه را انتخاب و بدون نیاز به مراجعه حضوری درخواست خود را ثبت کنند که در اولین فرصت، گذرنامه زیارتی با نازل‌ترین قیمت که حدود ۶۵ هزار تومان است و کمترین زمان ممکن حدود ۷۲ ساعت به در منزل آن‌ها ارسال خواهد شد. به گفته منتظرالمهدی اخذ گذرنامه زیارتی صرفاً از طریق وب سرویس و اپلیکیشن موبایلی «پلیس من» انجام خواهد شد و این خدمت در دفاتر پلیس +۱۰ انجام نخواهد شد. سخنگوی فراجا ادامه داد: دفاتر پلیس+۱۰ در سراسر کشور به صورت حضوری برای دریافت مدارک برای صدور یا تمدید گذرنامه عادی آماده خدمت‌رسانی هستند؛ فرایند تکمیل مدارک تا صدورگذرنامه متقاضیانی که یک‌بار به این دفاتر مراجعه کرده‌اند، طی چهار تا پنج روز و بر اساس قیمت مصوب هیئت دولت، آماده سپس تحویل پست داده می‌شود که مدتی هم آنجا زمان می‌برد. 
وی با بیان اینکه مسافران و زائران عزیز از هم اکنون جهت اخذ گذرنامه اقدام کنند و آن را به روز‌های پایانی موکول نکنند، گفت: لازم به ذکر است امسال استفاده از برچسب جهت تمدید گذرنامه استفاده نمی‌شود.

نظر شما