شناسهٔ خبر: 67580831 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پاراتیروکمان ایران چشم‌انتظار مساعدت مسئولان

وزیری: امیدوارم هر ۷ کماندار به پاریس اعزام شوند

روزنامه جوان

با توجه به اینکه سیاست کمیته ملی پارالمپیک اعزام کیفی است، با نتیجه‌ای که در مسابقات جهانی چک کسب کردیم و اگر آن را با مسابقات جهانی چک قبل از پارالمپیک توکیو مقایسه کنید، می‌بینید که نتایج خیلی بهتر از آن زمان بود. در آن برهه ما یک مدال نقره و یک برنز توسط زهرا نعمتی و سینا منشا‌زاده کسب کردیم و شش نفر به پارالمپیک توکیو اعزام شدند

صاحب‌خبر -

 جوان آنلاین: عملکرد پاراکمانداران ایران در مسابقات جهانی چک راضی‌کننده بود و تیم ایران توانست با کسب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز، هفت سهمیه (دو سهمیه ریکرو مردان، یک سهمیه زنان و چهار سهمیه کامپوند) را کسب کند، اما کسب هفت سهمیه توسط پاراکمانداران ایران به منزله حضور در مسابقات پارالمپیک پاریس نیست و اعزام تعداد نفرات تیم ایران به پاریس بستگی به تصمیم و صلاح‌دید کمیته ملی پارالمپیک دارد. با وجود این میلاد وزیری، سرمربی تیم‌ملی پاراتیروکمان ایران امیدوار است عملکرد قابل توجه شاگردانش بتواند مسئولان را برای اعزام هر هفت ملی‌پوش مجاب کند: «با توجه به اینکه سیاست کمیته ملی پارالمپیک اعزام کیفی است، با نتیجه‌ای که در مسابقات جهانی چک کسب کردیم و اگر آن را با مسابقات جهانی چک قبل از پارالمپیک توکیو مقایسه کنید، می‌بینید که نتایج خیلی بهتر از آن زمان بود. در آن برهه ما یک مدال نقره و یک برنز توسط زهرا نعمتی و سینا منشا‌زاده کسب کردیم و شش نفر به پارالمپیک توکیو اعزام شدند، اما در این تورنمنت یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز کسب شد. امیدوارم این دوره نتایج بهتر از پارالمپیک توکیو باشد. تلاش بر این است با هفت سهمیه‌ای که کسب کردیم در پاریس حضور پیدا کنیم، زیرا در چک با همین ورزشکاران و در غیاب زهرا نعمتی توانستیم به نتایج خوبی برسیم. در کامپوند بانوان با استعداد خوبی که کشف، شناسایی و پرورش داده شد، توانستیم به مدال نقره انفرادی برسیم. فاطمه همتی آینده ما در کامپوند بانوان است و می‌تواند در چند پارالمپیک حضور پیدا کند. قطعاً نظر کمیته ملی پارالمپیک نیز در خصوص این هفت سهمیه مثبت خواهد بود.»
سرمربی تیم‌ملی پاراتیروکمان بر این باور است که شاگردانش می‌توانند در پاریس عملکرد چشمگیری را به نمایش بگذارند: «حدود ۵۰‌روز فرصت داشتیم تا کمانداران را برای جهانی چک آماده کنیم. بنابراین نتیجه خوبی که در چک کسب شد به خاطر فشاری بود که طی این ۵۰ روز در جریان اردو‌ها به ورزشکاران وارد شد؛ بنابراین هر هفت ورزشکار ما توانایی کسب مدال در پارالمپیک را دارند.»

نظر شما