شناسهٔ خبر: 67579659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار البرز: کرج به کارگاه عمرانی تبدیل شده است

کرج - ایرنا - معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: باتوجه به اجرای طرح های مختلف عمرانی در کلانشهر کرج، این شهر در دولت سیزدهم به کارگاه فنی و عمرانی تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، "یحیی رمضانی " عصر دوشنبه در آیین افتتاح قطعه نخست خط اتوبوس های تندرو کرج افزود: برای دستیبابی به توسعه پایدار باید سرفصل های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی،اقتصادی و زیست محیطی در شهرها به خوبی دیده شود که اکنون تلاش های خوبی در کرج شکل گرفته است.

وی ادامه داد: کرج به عنوان چهارمین کلانشهر کشور تا قبل از دولت سیزدهم و شورای ششم در کشاکش مسایل سیاسی و زیر سایه پایتخت به فراموشی سپرده شده بود که نگاه عدالت محورانه رئیس جمهور شهید موجب شد تا پروژه های خاک خورده این کلانشهر به متن فعالیت های عمرانی بازگردد.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه سالانه شمار زیادی جمعیت از طریق مهاجرت ها وارد این استان می شود، اظهار کرد : برای تامین نیازهای این جمعیت باید برنامه ریزی مناسب شکل بگیرد.

وی ادامه داد : هوشمند سازی کلانشهر کرج و توسعه سریع زیر ساخت ها از مشکلات شهرهای اطراف آن می کاهد.

رمضانی یادآور شد: با اهتمام مدیریت شهری ، بودجه کرج از ۱۱۵ هزارمیلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ به حدود ۲۱۰ هزار میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته که ۶۰ درصد این بودجه برای تکمیل پروژه های عمرانی بزرگ در نظر گرفته شده است.

شهردار : پروژه های نیمه تمام عمرانی کرج در شورای ششم تعیین تکلیف شد

معاون استاندار البرز: کرج به کارگاه عمرانی تبدیل شده است

شهردار کرج نیز در این آیین اعلام کرد: پروژه های نیمه تمام عمرانی باقیمانده از دهه های ۸۰ و۹۰ در این کلانشهر از جمله قطار شهری و آزاد راه شهید سلیمانی با اهتمام شورای ششم و شهرداری تعیین تکلیف شده و تاکنون بخشی از این پروژه ها مورد بهره برداری قرار گرفته است.

"مهرداد کیانی " افزود: پروژه خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر که عملیات احداث آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شده بود به عنوان یک پروژه نیمه تمام به شورای ششم رسید که با کار جهادی قطعه نخست این خط در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ به طول ۶.۵ کیلومتر به بهره برداری رسید و اکنون قطعه دوم آن نیز در مرحله تکمیل و بهره برداری است.

وی ادامه داد: آزاد راه شهید سلیمانی واقع در شمال کلانشهر کرج به طول ۱۸ کیلومتر که عملیات احداث آن تیرماه سال ۱۳۹۵ آغاز شد یکی دیگر از پروژه های نیمه تمام عمرانی این کلانشهر است که مدیریت شهری در آذر ماه سال گذشته توانست قطعه نخست آن به طول ۷.۵ کیلومتر را زیر بار ترافیک ببرد و امسال نیز با تکمیل سه دهنه پل بزرگ و خرید تمام املاک مسیر، این آزاد راه به طور کامل مورد بهره برداری قرار می گیرد و ترافیک ورودی های کلانشهر کرج روان سازی خواهد شد.

شهردار کرج گفت: اولین خط اتوبوس های تندور به عنوان یکی از مصوبه های سال‌های گذشته این شهر توسط شورای ششم و شهرداری عملیات اجرایی آن سال گذشته به طول ۱۹ کیلومتر آغاز شد و اکنون شاهد افتتاح قطعه نخست آن هستیم .

کیانی اظهارکرد: نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی یکی دیگر از اقدامات مدیریت شهری در دوره ششم شورای شهر کرج است که تاکنون بخش عمده اتوبوس ها نوسازی شده و کرج اولین شهر کشور است که توانست ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی را به کار گیرد.

وی از ابلاغ بخشنامه به کارگیری تاکسی های برقی توسط وزارت کشور خبر داد و گفت : به زودی اولین تاکسی های برقی به ناوگان حمل ونقل شهری عمومی کرج افزوده می شود.

شهردار کرج اظهار کرد: توسعه حمل ونقل شهری با هدف کاهش استفاده مردم از خودروهای شخصی و پاکیزگی زیست محیطی در کرج با سرعت در حال انجام است .

کیانی با بیان اینکه شهرداری کرج در سه سال گذشته پروژه های متعدد عمرانی از جمله مهار آبهای سطحی را اجرا کرده است، افزود: تا پیش از روی کار آمدن شورای ششم ، ۵۰ نقطه شهر کرج در زمان بارندگی ها دچار آبگرفتگی می شد که با اجرای شبکه جمع آوری آبهای سطحی این نقاط آبگیر به کمتر از پنج نقطه رسیده است.

۱۴۰۳ سال سرنوشت ساز پروژه های عمرانی کرج

معاون استاندار البرز: کرج به کارگاه عمرانی تبدیل شده است

رییس شورای اسلامی کلانشهر کرج نیز در این آیین اعلام کرد: ۱۴۰۳ به عنوان سال سرنوشت ساز برای تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی و استفاده شهروندان از مزایای آنها تعیین شده است.

"مسعود محمدی " افزود: شورای ششم کرج تمام تلاش خود را به کار گرفت تا تکلیف پروژه های نیمه تمام عمرانی را مشخص کند .

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و احداث خط اتوبوس های تندرو از مهمترین مطالبات شهروندان کرجی بود که امروز در حال تحقق است.

قطعه نخست خط اتوبوس تندور بین حصارک و چهار راه طالقانی کرج به طول ۱۷ کیلومتر با ۱۸ ایستگاه گشایش یافت.

در اجرای این پروژه ۲۵ هزار متر مکعب خاکریزی و هشت هزار تن بتن ریزی شده است ، ضمن آنکه این مسیر مجهز به ۱۲ دستگاه دوربین ثبت تخلف و ۲ دستگاه دوربین نظارتی است.

در آیین افتتاح این پروژه علیرضا عباسی نماینده مردم شهرستان های کرج ، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی و مدیران شهری کرج حضور داشتند.

نظر شما