شناسهٔ خبر: 67581306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در ایام محرم و صفر؛

اجرای طرح اطعام حسینی در استان بوشهر/ ۷۰۰ هزار پرس غذا طبخ می‌شود

بوشهر- مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در ایام محرم و صفر امسال ۷۰۰ هزار پرس غذای گرم در استان بوشهر طبخ و توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی از سوی کمیته امداد استان بوشهر در ایام محرم امسال اجرا می‌شود که هدف آن ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و فرهنگ عاشورایی است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های محرم و صفر با مشارکت و همراهی خیرین بیان کرد: تهیه ۹ هزار سبد معیشتی برای نیازمندان و همچنین اجرای طرح اکرام ایتام برای جذب سه هزار حامی از برنامه‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر افزود: سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی با هدف کمک به خانواده‌های کم برخوردار جذب شد.

فعالیت ۷۲ آشپزخانه

وی ادامه داد: در قالب طرح اطعام حسینی ۷۰۰ هزار دست غذای گرم در ایام محرم و صفر در ۷۲ آشپزخانه در استان طبخ و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

روشن با هدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و فرهنگ عاشورایی در ایام محرم و صفر، کمیته امداد امام خمینی (ره) برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته که اطعام حسینی از آن جمله آنها است.
وی افزود: این طرح با مشارکت مراکز نیکوکاری، مساجد، هیئت امنای مساجد، پایگاه‌های بسیج، خیران و موکب داران در ماه‌های محرم و صفر اجرایی می‌شود تا خانواده‌های کمتر برخوردار متنعم شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: در طرح اطعام حسینی در ماه محرم و صفر ۷۰۰ هزار دست غذای گرم به نیت ۷۲ تن از یاران امام حسین (ع) در ۷۲ آشپزخانه در سطح استان پخته و بین نیازمندان و افراد کمتر برخوردار توزیع می‌شود.

وی گفت: در همین راستا مرکز نیکوکاری نهال امید دانشگاه فرهنگیان در اولین روز از ماه محرم در طرح اطعام حسینی با طبخ ۵۰۰ دست غذا مشارکت داشته است.

نظر شما