شناسهٔ خبر: 67579404 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

گزارش آگهی

بلیط هواپیما را با تخفیف بخرید

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای خرید بلیط هواپیما وجود دارد. اما برای همه ما مهم است که بتوانیم بهترین کیفیت را با کمترین قیمت تهیه کنیم.

صاحب‌خبر -

به عبارت دیگر همه به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان هستیم که سطح کاملی از کیفیت مطلوب را به ما ارائه دهد. برای این کار نیز روش‌های متفاوتی پیش روی ما قرار دارد و می‌توان بلیط هواپیما را با تخفیف و با روش‌های جالبی تهیه کرد. در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم تا بتوانید سرعت، کیفیت و قیمت ارزان را در تهیه بلیط تجربه کنید.

چند روز قبل از سفر بلیط بگیرید

اولین روشی که می‌توان به آن اشاره کرد، خرید بلیط هواپیما ارزان از چند روز قبل از پرواز است. بهتر است تهیه بلیط را به ساعات پایانی و نزدیک به پرواز موکول نکنید؛ زیرا احتمال دارد که بلیط در ساعت مطلوب وجود نداشته باشد. در عین حال خرید بلیط در چند روز قبل از پرواز فقط از طریق سیستمی امکان‌پذیر است. البته مزیت خرید این نوع بلیط در این است که قیمت آن بر اساس گروه سنی بزرگ‌سال و کودک متفاوت است. بنابراین اگر همراه با خانواده و فرزندان خردسال خود سفر می‌کنید، خرید بلیط سیستمی گزینه ارزان‌تری است تا از تخفیف برخوردار شوید.

نکته جالب دیگری که مزیت بلیط های سیستمی محسوب می‌شود، امکان لغو سفر، کمی قبل از پرواز است. به عبارت دیگر اگر سفر شما به دلایل مختلفی لغو شود و از سفر منصرف شوید، می‌توانید قبل از سفر بلیط خود را کنسل کنید و درصد زیادی از پول بلیط را پس بگیرید. همین مزایا باعث می‌شوند که قیمت بلیط سیستمی کمی گران‌تر از بلیطهای دیگر باشد، اما اطمینان خاطر و خیال آسوده از خرید بلیط و امکان لغو سفر را برای مسافران امکان‌پذیر می‌کند.

بلیط چارتری بخرید

یکی دیگر از روش‌های خرید بلیط هواپیما ارزان این است که از بلیطهای چارتر استفاده کنید. البته انتظار خرید بلیط با قیمت‌های باورنکردنی نداشته باشید. تنها مزیت این نوع بلیطها در این است که قیمت آن کمی ارزان‌تر از بلیط سیستمی خواهد بود. در عین حال زمان خرید بلیط نیز بسیار مهم است . به همین دلیل ممکن است بلیط چارتر در روزهای پرترافیک حتی گران‌تر از نوع سیستمی شود. در عین حال قیمت بلیط برای همه رده‌های سنی کودکان و بزرگ‌سالان یکسان است و در صورت لغو سفر، قیمت آن بازپرداخت نخواهد شد.

بلیط هواپیما را با تخفیف بخرید

از تخفیف آژانس‌های هواپیمایی عقب نمانید

آژانس‌های گردشگری همیشه تخفیف ندارند، اما در برخی از مقاطع فصلی تخفیف‌هایی برای پرواز به شهرهای مختلف و پروازها در نظر می‌گیرند. به همین دلیل اگر وب‌سایت این آژانس‌های پروازی را زیر نظر داشته باشید، به احتمال زیادی از تخفیف‌ها عقب نمی‌مانید. نکته مهم برای دریافت تخفیف از این روش این است که در کانال‌ها و باشگاه‌ها یا شبکه‌های اجتماعی آژانس‌های گردشگری عضو باشید تا تمام تخفیف‌ها را رصد کنید.

بلیط را اول هفته خرید کنید

یکی دیگر از روش‌های جالب برای خرید بلیط با تخفیف مناسب این است که روزهای ابتدایی هفته را برای سفر انتخاب کنید. آمارها نشان می‌دهد که مسافران رغبت کمتری برای خرید بلیط و سفر در اول هفته دارند. همچنین مردم بیشتر در اواخر هفته سفر می‌کنند و به همین دلیل قیمت‌های پرواز در اوایل هفته بسیار ارزان‌تر است. بنابراین به‌راحتی می‌توانید از تخفیف‌های خوبی برای خرید بلیط برخوردار شوید.

ساعات اولیه روز بلیط بگیرید

بله روش جالب دیگر این است که در ساعات اولیه صبح بلیط تهیه کنید. آمارها نشان می‌دهد که مردم رغبت بیشتری برای سفر در ساعات پایانی روز و بعدازظهرها دارند. به همین دلیل قیمت بلیط در اوایل صبح ارزان‌تر از حالت معمول خواهد بود و می‌توانید تخفیف‌های خوبی را از خرید بلیط به دست بیاورید.

از ایرلاین ارزان‌تر بلیط بگیرید

در حال حاضر ایرلاین‌های مختلفی در ناوگان هوایی فعال هستند و کار انتقال مسافران را به شهرهای مختلف انجام می‌دهند. در این میان برخی از ایرلاین‌ها به دلیل محبوبیت و شهرت بیشتر، قیمت بالاتری برای ارائه بلیطهای خود در نظر می‌گیرند. اما ایرلاین‌های کوچک‌تر یا کمتر شناخته شده، قیمت ارزان‌تری دارند. بنابراین در صورتی که می‌خواهید سفری ارزان‌تر و با تخفیف بیشتر را تجربه کنید، خرید بلیط از این ایرلاین‌های گزینه جالبی است. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که ایرلاین‌های ارزان‌تر، کیفیت کمتری از غذا یا سایر امکانات رفاهی را در اختیار شما قرار می‌دهند. به همین دلیل اگر کیفیت کاملی از امکانات رفاهی می‌خواهید، بهتر است به سراغ ایرلاین‌های گران‌تر بروید.

از سایت‌های معتبر بلیط بخرید

بلیط هواپیما را با تخفیف بخرید

یکی دیگر از روش‌های مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی برای خرید بلیط همراه با تخفیف این است که به سراغ آژانس‌های پروازی معتبر بروید. در عین حال بلیط را از سایت‌های معتبر تهیه کنید. در حال حاضر آژانس‌های گردشگری با وب‌سایت‌ها و درگاه‌های اعتباری مختلف همکاری می‌کنند. به همین دلیل روش بهتر این است که از وب‌سایت‌ها و درگاه‌های اعتباری بلیط تهیه کنید که شناخته شده، قدیمی و شناخته شده هستند. در این صورت دچار مشکلاتی مانند خرید بلیط نامعتبر به بهانه قیمت‌های ارزان نخواهید شد.

برای خرید بلیط ارزان و با تخفیف روش‌های هوشمندانه مختلفی مانند خرید بلیط در اوایل صبح، تهیه بلیط ابتدای هفته، بلیط چارتری و خرید از سایت‌های معتبر وجود دارد. همچنین می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی آژانس‌های گردشگری عضو باشید تا در صورت ارائه تخفیف‌های فصلی طلایی از آن‌ها باخبر شوید. مسلما توجه به همه این روش‌ها در کنار هم به شما کمک می‌کند که بلیط را با قیمت بسیار ارزان‌تری بخرید و سفری مقرون به‌صرفه و اقتصادی را برای خودتان رقم بزنید.

شما چه روشی را انتخاب می‌کنید؟

نظر شما