شناسهٔ خبر: 67579288 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پلیس میزبان نخستین اجلاسیه سراسری نماز نیروهای مسلح

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر که انتظامی کشور میزبانی نخستین اجلاسیه سراسری نماز نیروهای مسلح را برعهده دارد، گفت: برای دور ماندن از خطرات جنگ ترکیبی و شناختی دشمن که برای ما نظامی‌ها بسیار بیشتر است، باید به سمت نماز حرکت کنیم و از آن غافل نشویم، تا ان شاءالله از نجات یافتگان و هدایت یافتگان نماز باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پلیس، سرتیپ دوم پاسدار "محمد بهرامی" در جلسه ستاد اجرایی اولین اجلاسیه نماز نیروهای مسلح که سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور میزبانی آن را برعهده دارد گفت: با اشاره به محور‌های فراخوان نخستین اجلاسیه سراسری نماز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: تحقق تدابیر و منویات فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، راهکار‌های عملی توسعه، ترویج و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در نیرو‌های مسلح، ارتقاء نگرش و انگیزه کارکنان و خانواده‌ها نسبت به اقامه نماز اول وقت و حضور در مساجد و نماز‌های جماعت و تاثیر نماز در افزایش سلامت معنوی و روحی کارکنان نیرو‌های مسلح از جمله این محورهاست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه ما به این موضوع که نماز عامل آرامش در زندگی است باور داریم گفت: با این وجود ممکن است بعضی اوقات از این مهم غفلت کنیم لذا این امر برای ما نظامی‌ها بسیار با اهمیت‌تر است، چرا که برای دور ماندن از خطرات جنگ ترکیبی و شناختی دشمن که برای ما نظامی‌ها بسیار بیشتر است، باید به سمت نماز حرکت کنیم و از آن غافل نشویم، تا ان شاءالله از نجات یافتگان و هدایت یافتگان نماز باشیم.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور با اشاره به نقش تبلیغات در گسترش فرهنگ نماز در کشور گفت: تبلیغات صحیح، نقش مهمی در گسترش فرهنگ نماز در جامعه و کشور دارد. ۳۰ سال است که اجلاس نماز در کشور برگزار می‌شود و رهبر انقلاب اسلامی برای هر یک از این اجلاس پیام جداگانه‌ای صادر کردند و این امر نشان می‌دهد موضوع اجلاس نماز بعد از مراسم حج که رهبر انقلاب هر سال برای آن پیام می‌فرستند، از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای بر‌خوردار است.

وی تصریح کرد: امیرالمومنین علی (ع) در نامه خود به مالک که عهدنامه حکومتگری است چنین می‌فرمایند که بیشتر از قبل به نماز اهمیت بده و امام خمینی(ره) نیز برای نماز این تعبیر را به کار بردند که «نماز پشتوانه ملت است» که این امر نیز نشان از آن دارد که امام (ره) نگاه ویژه‌ای به نماز داشتند و از برکات آن آگاه بودند. 

این مقام انتظامی با اعلام خبر انتشار فراخوان جمع آوری آثار فرهنگی، ادبی و هنری گفت: این اجلاسیه در رشته‌های مقاله نویسی، فیلم کوتاه، عکس، شعر و سرود برگزار می‌شود و فراخوان آن در سه سطح درون سازمانی (کارکنان، خانواده کارکنان و اعضای محترم وابسته انتظامی)، برون سازمانی (مراکز علمی پژوهشی، دانشگاهی و هنری کشور) و سربازان انتظامی صورت گرفته است و به یاری خداوند متعال نخستین اجلاسیه سراسری نماز نیروهای مسلح کشور در تاریخ های ۱۶و ۱۷ بهمن امسال برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به اجرای فضا سازی اماکن انتظامی در راستای برگزاری این رویداد مهم معنوی گفت: انتظامی کشور از هم اکنون با ایجاد فضا سازی مناسب به استقبال برگزاری نخستین اجلاسیه سراسری نماز نیروهای مسلح شتافته است و هر چه به زمان برگزاری نزدیکتر شویم این فضا سازی ها و اقدامات تبلیغاتی و اطلاع رسانی با قوت بیشتری اجرا خواهد شد.

سردار بهرامی در ادامه با اعلام برگزاری مسابقه بزرگ کتاب خوانی از کتاب "شیوه های دعوت به نماز" نوشته استاد محسن قرائتی، گفت: رونمایی از کتب تالیف شده در حوزه نماز و برگزاری نمایشگاهی از دستاوردها، فعالیت ها و برنامه های نیروهای مسلح در راستای ترویج فرهنگ نماز از دیگر برنامه‌های اجلاسیه نماز به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در خاتمه انذار کرد: نشست‌های هماهنگی با نخبگان و مسؤولان نیروهای مسلح به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر اجلاس نماز در حال انجام است.

گفتنی است علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا پانزدهم آبان ۱۴۰۳، از طریق پست الکترونیکی majalat۱۳۹۵@yahoo.com و یا از طریق پیام رسان ایتا و سروش به شماره ۰۹۹۳۰۵۷۱۳۷۵ ارسال کنند یا به عقیدتی سیاسی انتظامی رده‌ها ارسال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما