شناسهٔ خبر: 67579136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر عامل انجمن خیرین مسکن‌ساز فارس:

فرصت‌های خیرخواهانه جهت ساخت مسکن محرومان فراهم است

زهرا عسگری

مدیر عامل انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس گفت: امروز فرصت‌های خیرخواهانه جهت ساخت مسکن محرومان برای دستگاه‌های اجرایی توسط این انجمن فراهم شده است و با عزم و اراده جدی و نیت‌های خیرخواهانه می‌توان از این فرصت‌ها برای خانه‌دار کردن محرومان استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

عباس خالقداری امروز، ۱۸ تیرماه در این رابطه اظهار کرد: ساخت مسکن مستضعفین جامعه یکی از اقدامات بنیادین برای حفظ کانون و کیان خانواده است چراکه شیرازه یک خانواده با داشتن یک مسکن مناسب، حفظ و حراست خواهد شد.

وی افزود: واضح است که ساخت مسکن با حداقل قیمت برای قشر ضعیف نیز منوط به عوامل مختلفی است و نیاز به یک همت عالی و هم‌افزایی همه جانبه از سوی دستگاه‌های مختلف دارد تا با نیت‌های خیرخواهانه این امر مهم سامان یابد.

خالقداری تصریح کرد: امروز انجمن خیرین مسکن‌ساز با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و انسان‌های باتجربه و نیت‌های خیرخواهانه در این مسیر قدم برداشته و حرکت‌های بزرگی را آغاز کرده است اما تداوم این حرکت‌ها نیازمند حمایت‌های جدی از سوی دستگاه‌هایی است که ظرفیت و توانایی کمک به این انجمن را دارند.

وی بیان کرد: امروز نهادهایی چون شهرداری و راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دستگاه‌های خدمات‌رسانی چون گاز، برق، آب و مخابرات و ... که نوع کار آن‌ها ارتباط مستقیم با ساخت مسکن در حوزه زیرساخت‌ها دارد، در کنار انجمن خیرین مسکن‌ساز می‌توانند خالق حماسه‌های بزرگ در عرصه مسکن‌سازی شوند و با تغییر نگرش‌ها و جداشدن از بروکراسی‌های زائد اداری، با تصمیمات شجاعانه و خیرخواهانه بار سنگین ساخت مسکن برای محرومان را به دوش بکشند.

خالقداری با دعوت از همه دستگاه‌ها برای مشارکت با انجمن افزود: انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس با ایجاد زمینه‌های مشارکت حداکثری برای ساخت مسکن محرومان، دست خود را به سمت مدیران نیک‌اندیش و خیرخواه و در عین حال با صلابت و قدرت تصمیم‌گیری، دراز کرده و در این راه از ایشان یاری می‌جوید.

وی تصریح کرد: این انجمن که ساخت مسکن برای گروه‌های متعدد همچون زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های دارای دو معلول و... سایر محرومان را با جدیت دنبال کرده است، بدون حمایت‌های دستگاه‌های دیگر کار سختی را پیش‌رو خواهد داشت چراکه با توجه به تورم موجود و گرانی مصالح و زمین، هزینه‌های تمام شده ساخت مسکن سرسام‌آور خواهد بود.

خالقداری افزود: به هر حال دستگاه‌های اجرایی در نظام جمهوری اسلامی ایران که نظامی برخاسته از اراده‌های مستضعفان بود و امام راحل عظیم الشان نیز بارها به این موضوع اشاره داشتند، در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خویش می‌توانند در کنار انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس، ساخت مسکن محرومان را تسریع کنند. این انجمن از ظرفیت‌های مختلف برای تامین مسکن محرومان همچون اعتبارات محرومیت‌زدایی شهرداری، اعتبارات نهضت ملی مسکن و... برای ساخت مسکن محرومان در قالب تفاهم‌نامه با مدیران سازمان‌های مختلف استفاده خواهد کرد.

 خالقداری مجددا خواستار تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری و شورای شهر شیراز با انجمن خیرین مسکن‌ساز شد و گفت: در نتیجه این تعاملات، پروسه طولانی مدت خانه‌دار شدن محرومین و مستضعفان و کسانی که از نظر مالی ضعیف هستند، تسریع خواهد شد و این در گروی هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی است.

 مدیر عامل انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس در پایان نیز گفت: اگر جامعه حالش خوب باشد همه حالشان خوب است و انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس نیز با همین رویکرد خیرانه، ساخت مسکن برای اقشار ضعیف را دنبال می کند.

انتهای پیام 

نظر شما