شناسهٔ خبر: 67579075 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

فیلم| تعمیر و نگهداری ریل‌های راه‌آهن با ربات انسان‌نما

فرارو

شرکت راه‌آهن غرب ژاپن تعمیر و نگهداری ریل‌ها را با ربات انسان‌نما انجام می‌دهد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت راه‌آهن غرب ژاپن (جی‌آر وِست) می‌گوید از این ماه با استفاده از یک ربات سوار بر کامیون کار‌های تعمیر و نگهداری و بازرسی ریل‌ها را انجام خواهد داد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که شرکت‌های اپراتور قطار از فناوری‌های جدید برای مقابله با کمبود نیروی کار و بهبود ایمنی استفاده می‌کنند.

جی‌آر وست این دستگاه را با کمک یک استارت‌آپ ساخت ربات و دیگران توسعه داده است.

این دستگاه دارای دو بازو است که می‌تواند اجسام تا وزن ۴۰ کیلوگرم را حمل کند. همچنین می‌تواند تا ارتفاع ۱۲ متر برسد و کار تعویض قطعات، رنگ زدن و کوتاه کردن شاخه درختان را انجام دهد.

یک اپراتور دستگاه را با استفاده از هدست عینکی متصل به دوربین کنترل می‌کند. وقتی کاربر سر خود را می‌چرخاند، ربات نیز همین کار را می‌کند. وزن اجسام بلند شده را نیز می‌توان از طریق اهرم‌های کنترل احساس کرد.

هاسگاوا کازواکی، رئیس راه‌آهن غرب ژاپن، گفت: افزایش استفاده از ربات‌ها برای رویارویی با چالش‌های کار تعمیر و نگهداری و اطمینان از عملیات پایدار و مداوم راه آهن حائز اهمیت است.

شرکت جی‌آر وست می‌گوید این ربات می‌تواند حجم کار تعمیر و نگهداری را تا حدود ۳۰ درصد کاهش دهد. همچنین انتظار می‌رود که هنگام کار در محیط‌های خطرناک، مانند کابل‌های برق، ایمنی را بهبود بخشد.

<div id="video-display-embed-code_1369699" ><script type="text/JavaScript" src="https://aftabnews.ir/fa/news/play/embed/920040/1369699?width=700&height=300"></script></div>

نظر شما