شناسهٔ خبر: 67578114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه گروهی آموزشگاه‌های هنری استان اردبیل گشایش یافت

اردبیل - ایرنا - نمایشگاه گروهی آموزشگاه‌های هنری آزاد استان اردبیل با هدف گزینش آثار برتر برای شرکت در المپیاد ملی آموزش هنر، با حضور مسئولان و استقبال هنرمندان هنرهای تجسمی گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عصر دوشنبه در آئین گشایش نمایشگاه گروهی آموزشگاه‌های هنری آزاد استان در نگارخانه میرقوام الدین اردبیلی مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل به خبرنگار ایرنا گفت: ۵۰ آموزشگاه هنری در این استان فعال است و ۶ آموزشگاه برای مرحله استانی المپیاد ملی آموزش هنر آثار ارائه کرده است.

"سعید نوریان " افزود: در این نمایشگاه ۲۰ اثر از آموزشگاه‌های هنری برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است و به لحاظ حرمت ماه محرم، آثار موسیقایی بدون نمایش عمومی بررسی خواهد شد.

وی یادآور شد: هشت اثر موسیقی، هفت اثر از هنرهای تجسمی و یک اثر از بخش نمایش، نامزد مرحله استانی المپیاد ملی آموزش هنر است که برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود.

نوریان ادامه داد: پنجشنبه هفته جاری طی آئین اختتامیه ای یک اثر از هر بخش برای معرفی به مرحله کشوری المپیاد انتخاب خواهد شد و علاوه بر آنها، چهار اثر نیز از هنرستان کوثر به همراه آثار انتخابی آموزشگاه‌های هنری به مرحله سراسری معرفی می شود.

امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم در بازدید از این نمایشگاه، فعالیت خلاقانه هنرمندان و استادان رشته‌های مختلف هنری در استان را چشمگیر و امیدوارکننده توصیف کرد و افزود: این اداره کل از هر فرصت و امکانی برای حمایت و پشتیبانی از هنرمندان و هنرآفرینان استان استفاده می‌کند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و گروه‌ها، انجمن‌ها و موسسات هنری و فرهنگی متعددی با همکاری هنرمندان در مرکز و شهرستان‌های این استان فعال است.

نظر شما