شناسهٔ خبر: 67577770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امامزاده زيد و رحمن(ع) در ماه محرم به روي زائران باز است

صاحب‌خبر -
امامزاده زيد و رحمن(ع) در ماه محرم به روي زائران باز است

خبرگزاری آریا- معاون میراث‌فرهنگی البرز از پایان فاز مرمتی سال1403 بقعه مبارکه امامزاده زید و رحمن (ع) اشتهارد خبر داد و گفت: طبق وعده داده شده، با تلاش‌های صورت گرفته، مرمت بنا را زودتر از موعد به اتمام رساندیم تا امامزاده برای رفت و آمد زوار در ماه محرم آماده باشد.

به گزارش خبرگزاری آریا؛ «مهدی ارباب‌نیا» با بیان اینکه این فاز مرمتی 3 ماهه تعریف شده بود اما با رعایت موارد ایمنی کار به صورت فشرده انجام شد، افزود: در این فاز بیشتر بر روی ظاهر بنا و جداره‌های داخلی گنبدها کار شد.
او افزود: مرمت بقعه امامزاده زید و رحمن(ع) در حال حاضر کامل شده است مگر اینکه در سال‌های آینده نیاز به مرمت خاصی وجود داشته باشد. 
رئیس اداره فنی و توسعه طرح‌های عمرانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز نیز در خصوص اقدامات صورت گرفته در این فاز مرمتی اظهار کرد: در این مدت آجرهای سر در، قسمتی از بندکشی آجرها و جداره داخلی گنبدها مرمت شد.
«ثمین رضایی» افزود: در طی سالیان گذشته اقدامات مربوط به مرمت جداره‌های بیرونی، محوطه و اقدامات استحفاظی بنا و توقف ترک‌ها صورت گرفته است.
بقعه امامزاده زید و رحمن (ع) که به سه گنبدان نیز معروف است مربوط به دوران صفوی و تیموری در قرون 7، 8 و 9 است که در سال 1346 با شماره 755 در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید.


نظر شما