شناسهٔ خبر: 67575555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بقعه امامزاده زید و رحمن (ع) مرمت شد

کرج- رییس اداره فنی و توسعه طرح‌های عمرانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از پایان مرمت بقعه مبارکه امامزاده زید و رحمن (ع) اشتهارد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ارباب‌نیا با بیان اینکه این مرحله مرمتی ۳ ماهه تعریف شده بود، اما با رعایت موارد ایمنی کار به صورت فشرده انجام شد، افزود: در این مرحله بیشتر بر روی ظاهر بنا و جداره‌های داخلی گنبدها کار شد.

وی افزود: مرمت بقعه امامزاده زید و رحمن (ع) در حال حاضر کامل شده است مگر اینکه در سال‌های آینده نیاز به مرمت خاصی وجود داشته باشد.

رئیس اداره فنی و توسعه طرح‌های عمرانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز نیز در خصوص اقدامات صورت گرفته در این مرحله مرمتی اظهار کرد: در این مدت آجرهای سر در، قسمتی از بندکشی آجرها و جداره داخلی گنبدها مرمت شد.

ثمین رضایی افزود: در سالیان گذشته اقدامات مربوط به مرمت جداره‌های بیرونی، محوطه و اقدامات استحفاظی بنا و توقف ترک‌ها صورت گرفته است.

بقعه امامزاده زید و رحمن (ع) که به سه گنبدان نیز معروف است مربوط به دوران صفوی و تیموری در قرون ۷، ۸ و ۹ است که در سال ۱۳۴۶ با شماره ۷۵۵ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید

نظر شما