شناسهٔ خبر: 67577563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی

دانشجویان با حضور در رویداد چالش‌ها و راهکارهای کلان کشور گام بزرگی برای ایجاد تغییرات برداشته‌اند

ابراهیم‌ عزیززاده

معاون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به برگزاری اولین رویدا ارائه شفاهی چالش ها و راهکارهای کلان کشور گفت: دانشجویان با حضور در این رویدادها گام بزرگی برای ایجاد تغییرات برداشته‌اند.

صاحب‌خبر -

دکتر عباس فنی اصل امروز، ۱۸ تیر در اولین رویداد ارائه شفاهی چالش ها و راهکارهای کلان کشور در مرحله دانشگاهی که با محوریت گفتاورد نخبگانی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد بسیار فاخر و ارزشمند زمینه را برای دانشجویان فراهم کرده است تا گام های مهمی را بردارند.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکلی که در کشور ما وجود دارد ارائه دروس به صورت تئوری است.

فنی اصل با بیان اینکه بیشترین دانشگاه‌های دنیا در ایران وجود دارد گفت: پس از آمریکا بیشترین مهندسین دنیا از دانشگاه‌های ایران فارغ التحصیل می‌شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: دانشجویان با حضور در این رویدادها گام بزرگی برای ایجاد تغییرات برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه هر رشته یک انجمن علمی دارد، گفت: چندین انجمن علمی بین رشته ای نیز ایجاد شد که انجمن علمی مبتکران و مخترعین نیز ایجاد شد که افراد نخبه در راس آن قرار گرفتند و بخش های مختلفی را ایجاد کردند.

فنی اصل افزود: هر سال در کل ایران ۱۹ دانشجوی نمونه انتخاب می‌شود که ۳ نفر از دانشجویان این دانشگاه به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب شده است که ۲ نفر از آنها در انجمن علمی مبتکرین و مخترعین بوده است.

معاون فرهنگی دانشگاه با بیان اینکه فعالیت‌های دانشجویی خلأها را پر می‌کند، تصریح کرد: فعالیت در دانشگاه به نفع دانشجو است و دانشگاه با قرار دادن امکانات زمینه فعالیت های آنها را فراهم می کند.

وی گفت: ما نمود و اثر این ایده‌ها را در میان ۱۶۴ دانشگاه دیدیم که دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه برگزیده در انجمن های علمی شده است و مقام اول را در چهل رشته قرآنی کسب کرده است.

فنی اصل افزود: دانشجویان می توانند با فعالیت‌های خود جامعه را از رخوت و سستی نجات داده و شادابی و پویایی را بیشتر کنند.

حجت الاسلام مصلح نیا نیز در این رویداد با بیان اینکه ایده پرداز کسی است که مغز و قلبش با هم موازی باشد، اظهار کرد: قلب این ایده پرداز برای ملتش، کشورش و هویتش بتپد و عقلش به این شور و هیجان جهت دهد و با شور و شوق مشکلات را پیدا کند و قفل را باز کند.

وی ادامه داد: ما عالمان بسیاری داریم ولی وقتی در تنگنای قرار می‌گیرند رها کرده و به‌راحتی می‌روند اما کسانی هم هستند مانند شهید مجید شهریاری تلاش می‌کنند بر اساس شور و عشق قلبی و فهم مغزی در کشور بمانند و ماندگار شوند.

مسئول نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: یکی از بزرگترین نخبگان و بزرگترین ایده پرداز که در تاریخ ثبت و ماندگار شده است امام حسین علیه السلام است. وی قدرت و شوکت دارد اما زیر بار ذلت و خاری نمی‌رود و این ایده را به بشریت دادند.

همچنین میلاد پیران دبیر علمی اولین رویداد ارائه شفاهی در این رویداد گفت: طرح گفتاورد نخبگانی مزین به طرح شهید رییسی است.

 وی افزود: ۵۷ ایده در این رویداد ثبت نام کردند که ۱۸ ایده آن مختص به انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی است و ۱۴ ایده مزین به نام شهدای خدمت، شهدای جنگ تحمیلی و مدافعین حرم و مدافعین سلامت است.

انتهای پیام

نظر شما