شناسهٔ خبر: 67577224 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

کدام کشور را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

صاحب‌خبر -
شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد چیست؟
سوئد یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی و حتی آب و هوای سرد مانع این نمی شود که سوئد جز یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی نباشد. سیستم آموزشی سوئد یکی از بهترین سیستم ها در سراسر دنیا است و دانشگاههای این کشور از کیفیت بالای اموزش برخوردار هستند و در رتبه بندی های جهانی جایگاه بسیار خوبی دارند. کشور سوئد پذیرای مهاجرین متخصص در حوزه های مختلف از جمله کادر درمان و آی تی است.

دلایل تحصیل در سوئد
در اینجا به تعدادی از دلایل تحصیل در سوئد اشاره می کنیم:
•    تحصیل رایگان فرزندان
•    تحصیل رایگان همسر
•    امکان تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در حین تحصیل
•    تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی مقاطع تحصیلی
•    مهاجرت کادر درمان از طریق دوره زبان سوئدی

هزینه مهاجرت تحصیلی به سوئد
هزینه مهاجرت شامل دو بخش شهریه تحصیل در دانشگاه های سوئد و هزینه های زندگی در سوئد (اجاره خانه + غذا و ...) است. هزینه تحصیل با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت است، اما می توان بازه شهریه را به صورت زیر در نظر گرفت:
•    رشته های گروه علوم اجتماعی و علوم انسانی، 80 تا 110 هزار کرون سوئد
•    رشته های فنی و علوم پایه، هزینه تحصیل سالیانه 12 تا 145 هزار کرون سوئد
•    رشته های طراحی و معماری با هزینه 195 تا 290 هزار کرون سوئد در سال

هزینه های زندگی را نیز میتوان به صورت زیر جمع بندی کرد:
·    هزینه زندگی یک ماه برای دانشجو 10،314، برای همسر دانشجو 297،50 و برای هر فرزند 578،50 کرون سوئد است، که هزینه کلی بر اساس مدت زمان ویزا مشخص می شود.
در صورتی که اطلاعات کامل تری در مورد شرایط تحصیل در سوئد میخواهید می توانید به سایت موسسه مهاجرتی eustudy.org مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 02191018400 تماس بگیرید.

بررسی شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور هلند
تحصیل در هلند می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد، اگر شرایط آب و هوایی برای شما از اولویت ها است یا میخواهید در حوزه تکنولوژی و آی تی به زبان انگلیسی فعالیت داشته باشید. هلند برای پذیرش دانشجویان بین المللی با بسیاری از کشورهای اروپایی در رقابت است و شرایط بسیار خوبی را به دانشجویان پیشنهاد میدهد، از مزایای تحصیل در هلند می توان به:
•    آشنایی به زبان انگلیسی 90% هلندی ها
•    تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی مقاطع تحصیلی
•    امنیت اجتماعی بالا
•    تضمینی بودن ویزا تحصیلی
•    6 دانشگاه با رتبه زیر 100 در جهان
اشاره کرد.

هزینه های تحصیل در هلند
هزینه های مهاجرت به هلند از سوئد بالاتر است، میانگین شهریه دانشگاه های هلند 15 هزار یورو در سال، و هزینه های یک نفر 14,615.52 یورو در سال براساس اعلام اداره مهاجرت هلند می باشد، مزیتی که درخواست ویزای تحصیلی هلند در مقایسه با سوئد دارد، این است که هزینه  تمکن مالی برای مدت زمان کوتاهی لازم است در حساب بانکی بماند در حالی که برای ویزای تحصیلی سوئد، مدت زمان نامشخص است.

فنلاند یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی
عنوان این بخش بی شک درست ترین جمله ای است که برای مهاجرت تحصیلی با آن برخورد می کنید، این است که فنلاند می تواند بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی از ایران باشد، هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور از سوئد، هلند و انگلستان پایین تر است، همه دانشجویان با توجه به زمان ارسال درخواست پذیرش دانشگاه شانس دریافت بورسیه تحصیلی و تخفیف شهریه را دارند، شرایط مهاجرت خانوادگی و بهره مندی از مزایای تحصیل و کار همراه فراهم هست و در کنار تمام این مزایا، ویزای تحصیلی فنلاند ریسک بسیار کمی دارد و اگر مدارک متقاضی آماده باشد و مشکلی نداشته باشد، دریافت این ویزا برای دانشجو و همراهانش قطعی است.

تمکن مالی فنلاند برای مهاجرت
هزینه ای که دانشجو برای یکسال زندگی در فنلاند نیاز دارد 6720 و همسر وی 8400 یورو است، هزینه فرزندان با در نظر گرفتن تعدادشان متغییر است.



انتخاب انگلیس برای مهاجرت تحصیلی
در ابتدا بگوییم، اگر متاهل هستید، انگلیس نمی تواند یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی شما باشد، زیرا این کشور به همراه دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ویزای همراه نمی دهد و بعد از فارغ التحصیلی و پیدا کردن کار، شرایط می تواند برای درخواست همراه فراهم شود که فرآیندی طولانی است، اگر مجرد هستید انگلیس انتخابی بسیار مناسب به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد، دوره های ارشد در انگلیس یکساله است و این موضوع باعث می شود هزینه های تحصیل در انگلیس در مقایسه با سایر کشورها در مقطع ارشد مناسب باشد، بسیاری از دانشگاه های انگلیس برای دانشجویان بین المللی کمک هزینه تحصیلی در نظر می گیرند و دانشجویان دو سال بعد از فارغ التحصیلی اجازه جستجوی کار در این کشور را دارند. شرایط ویزای تحصیلی انگلستان مناسب است و تمکن مالی که دانشجو لازم است ارائه دهد باید برای 28 روز در حساب بانکی وی باشد، بنابراین اگر مجرد هستید به شما پیشنهاد می شود که انگلیس را به عنوان یکی از گزینه های مهاجرت تحصیلی در نظر بگیرید.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس
تمکن مالی که لازم است دانشجو ارائه دهد با توجه به این مورد مشخص می شود که دانشگاه در لندن است یا خیر؟
•    هزینه ماهیانه برای زندگی در لندن: 1،334 پوند
•    هزینه ماهیانه برای زندگی در خارج از لندن: 1،023 پوند
عدد نهایی تمکن مالی براساس مدت زمان ویزا مشخص می شود.

نتیجه گیری
در این مقاله چهار کشور که مقصد مهاجرت تحصیلی دانشجویان ایرانی است را بررسی کردیم، این نکته را در نظر داشته باشید که فرآیند مهاجرت دشوار است و اتفاقات غیرقابل پیش بینی زیادی در این مسیر پیش می آید که اگر تصمیم به مهاجرت گرفته اید، باید بتوانید با این مشکلات رو به رو شوید و آنها را پشت سر بگذارید. سال های اول مهاجرت می تواند از سخت ترین سال های زندگی مهاجرین باشد تا با فرهنگ کشور و مردم آن آشنا شوید.

نظر شما