شناسهٔ خبر: 67577189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

خسارت ۹ هزار میلیارد ریالی سیل و تگرگ در آذربایجان‌ شرقی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌ شرقی، گفت: بر اساس گزارش‌های کارشناسان، بارش‌ تگرگ و جاری شدن سیل در هفته گذشته ۹ هزار میلیارد ریال به واحدهای مسکونی و زراعی این استان خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، مجید فرشی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به دنبال جاری شدن سیل در سراب و روستاهای این شهرستان، 200 منزل مسکونی، مغازه تجاری و ساختمان اداری داخل محدوده شهر آسیب دید.

وی افزود: جاری شدن سیل و بارش تگرگ موجب بروز خسارت به 100 هکتار از اراضی کشاورزی به ویژه زیرکشت محصولات سیب زمینی، لوبیا، جو و گندم این شهرستان شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌ شرقی میزان خسارت وارده به واحدهای مسکونی و اراضی کشاورزی سراب را یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بارش تگرگ و جاری شدن سیل در بستان آباد نیز موجب خسارت چهار هزار میلیارد ریالی به بیش از چهار هزار هکتار از باغات و اراضی کشاورزی این شهرستان شد.

فرشی ادامه داد: سیل در خداآفرین نیز به تعدادی از منازل مسکونی روستایی، پل‌ها و راه‌های ارتباطی و اراضی کشاورزی به ویژه مزارع پنبه، برنج و گندم این شهرستان خسارت وارد کرد.

وی میزان خسارت وارد شده به شهرستان خداآفرین را چهار هزار میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه منازل مسکونی دارای بیمه خسارت هستند، مالکان منازل خسارت دیده می توانند گزارش خسارت وارده را به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها ارایه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌ شرقی بیان کرد: جبران خسارت وارد شده به اراضی کشاورزی و باغی آذربایجان شرقی نیز از طریق صندوق بیمه کشاورزی و مصوبه هیئت وزیران برای پرداخت بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده، از سوی مدیران ارشد استان پیگیری می‌شود.

نظر شما