شناسهٔ خبر: 67577053 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

رد درخواست استعفای نخست‌وزیر فرانسه توسط مکرون

در حالیکه نخست‌وزیر فرانسه در پی پیروزی غیرمنتظره چپ‌گراها، اعلام کرده بود از سمت خود کناره‌گیری می‌کند، رئیس‌جمهور این کشور اروپایی درخواست او را رد کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش تابناک، ساعاتی پیش رسانه‌های فرانسه، تصاویری از ورود «گابریل آتال» نخست‌وزیر فرانسه به کاخ الیزه برای تسلیم استعفا نامه خود به رئیس‌جمهور فرانسه منتشر کردند.

با این‌حال شبکه تلویزیونی «BFM» گزارش کرد که ماکرون از آتال درخواست کرده «تا فعلاً به عنوان نخست‌وزیر باقی بماند تا ثبات در کشور تضمین شود».

روز گذشته (یکشنبه) فرانسه،‌دور دوم انتخابات زودهنگام پارلمانی را برگزار کرد و داده‌های اولیه نشان می‌دهد که ائتلاف احزاب چپگرای موسوم به «جبهه مردمی جدید» در انتخابات پیروز شده و ۱۸۱ کرسی از مجموع ۵۵۷ کرسی مجمع ملی فرانسه را به دست آورده است و ائتلاف میانه‌رو ماکرون ۱۶۸ کرسی را به دست آورد و حزب راست افراطی «اجتماع ملی» ۱۴۳ کرسی را از آن خود کرد. در صورت نبود اکثریت مطلق (۲۸۹ کرسی) هیچ یک از احزاب سیاسی نمی‌تواند به تنهایی تشکیل دولت دهد.

طبق گزارش ریانووستی، در حال حاضر رئیس‌جمهور فرانسه باید یک نخست‌وزیر جدید منصوب کند که بتواند حمایت پارلمان جدید فرانسه را جلب کند.

گابریل آتال ۳۵ ساله، از ژانویه سال جاری میلادی، نخست‌وزیری فرانسه را برعهده دارد و در انتخابات اخیر، با کسب ۵۸.۲۳ درصد از آراء، بعنوان نماینده حوزه دهم انتخاباتی او-دو-سن انتخاب شد.

منبع: فارس
 
 

نظر شما