شناسهٔ خبر: 67576697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیست و نهمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی در مشهد آغاز شد

مشهد-ایرنا- بیست و نهمین دوره طرح ولایت ویژه دانـشجویان سراسر کشور با حضور بیش از ۲ هزار دانشجو از سراسر کشور به مدت ۴۰ روز در مشهد آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون طرح ولایت و آزاداندیشی سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت:دوره آشنایی با مبانی‌اندیشه اسلامی «طرح ولایت» توسط بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در راستای عمق‌بخشی و بصیرت‌دهی بیشتر دانشجویان نسبت به مبانی‌اندیشه اسلامی آغاز شد.

محمد رضا پور میرزایی افزود: مبدع طرح آموزش مبانی‌اندیشه اسلامی با نام طرح ولایت مرحوم آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی رییس سابق موسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره) بودند.

وی ادامه داد: در راستای تحکیم بنیان‌های اندیشه‌ای دانشجویان مؤمن و انقلابی سراسر کشور برای حضور موثر در عرصه‌های فکری–فرهنگی جامعه، دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی طرح ولایت هر ساله توسط سازمان بسیج دانشجویی با همکاری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) طراحی و اجرا می‌ شود.

معاون طرح ولایت و آزاداندیشی سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت:در این دوره سرفصل‌های ۶ گانه شامل «معرفت‌شناسی»، «خداشناسی»، «انسان‌شناسی»، «فلسفه اخلاق»، «فلسفه حقوق» و «فلسفه سیاست» تدریس می شود که هر یک از این سرفصل‌ها به وجهی از وجوه نظام اندیشه اسلامی می‌پردازد و در صدد است که با تبیین این گزاره‌ها دانشجویان را با نظام کلی تفکر اسلامی آگاه سازد.

پور میرزایی افزود: دوره آموزش مبانی‌ اندیشه اسلامی با عنوان «طرح ولایت» دوره‌ای با هدف دفاع فکری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و صیانت از گوهر نفیس‌اندیشه ولایت و تبیین ارزش‌ها و عقاید اسلام ناب محمدی(ص) با حضور دانشجویان بسیجی است.

وی اضافه کرد:دوره طرح ولایت به منظور شناخت راه و هدف و تقویت قدرت تحلیل و اعتماد به نفس دانشجویان و مسلح کردن آنها به ابزارهای منطقی برای دفاع از ارزش‌های دینی و پاسخ به شبهات فکری که دشمنان در دانشگاه‌ها پراکنده می‌کنند تشکیل شده است.

او ادامه داد: بسیج دانشجویی استان‌ها، کانون‌های طرح ولایت را با حضور دانش آموختگان این طرح تشکیل می‌دهند تا این افراد با دعوت از اساتید مبرز، مباحث مربوط به جلسات و همایش‌های فکری دانشگاه‌ها و سایر نیازهای‌اندیشه ای دانشگاه‌های استان خود را در این کانون‌ها مورد بحث و بررسی قرار دهند.

نظر شما