شناسهٔ خبر: 67576480 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم:

طرح شهرسازی ضلع جنوبی حرم حضرت معصومه(س) تدوین می‌شود

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم گفت: طرح شهرسازی ضلع جنوبی حرم مطهر حضرت معصومه (س) به مساحت ۶ هکتار تدوین می‌شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا بافرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که در دست تدوین است، به ضلع جنوبی حرم مطهر حضرت معصومه (س) مربوط می‌شود.

وی افزود: برای طراحی این طرح مشاور اخذ شده و فرایندهای واگذاری این کار اجرایی شده است تا این طرح در مساحت ۶ هکتار تدوین شود.

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه این بلوک ۶ هکتاری در طرح تفصیلی به عنوان طرح توسعه حرم در نظر گرفته شده است اظهار داشت: در این مدت صدور پروانه ساختمانی برای کاربری‌های مسکونی، اقامتی یا آموزشی دارای مشکلاتی بود.

بافرانی با اشاره به اینکه از زمان تصویب طرح تفصیلی تا امروز ساکنان این منطقه برای گرفتن پروانه ساختمانی فرایند مشخصی نداشتند، گفت: در نهایت تصمیم بر آن شد که طرح شهرسازی ویژه این محدوده تدوین شود.

وی با اشاره به تلفیق این طرح با تصمیمات جدید امنیتی مربوط به ورودی‌های حرم مطهر و طراحی‌های انجام شده در این زمینه اضافه کرد: در جریان تدوین این طرح مسائل امنیتی، فرهنگی، اقتصادی، منظر شهری و همچنین حقوق شهروندی در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم با اشاره به زمان یک ساله برای تدوین این طرح افزود: در این طرح کاربری‌ها، حریم‌ها و ضوابط شهرسازی تدوین خواهد شد.

بافرانی با اشاره به آغاز شدن مطالعاتی برای بررسی وضعیت موجود و نیازهای این منطقه مهم از شهر قم گفت: اقبال برای ساخت و ساز در این محدوده به سمت و سوی کاربری اقامتی است که الزامات و ضوابط آن در این طرح تدوین خواهد شد.

نظر شما