شناسهٔ خبر: 67576198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۲۵۰۰ مبلغ ماه محرم به مناطق مختلف آذربایجان غربی اعزام می شو... -

اقتصاد ایران: ارومیه - معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از اعزام بیش از دو هزار و ۵۰۰ مبلغ همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف اعزام می شوند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام رحمان خضرلو در گفت و گو با خبرنگار مهر از تشکیل ستاد عملیات‌های فرهنگی محرم و برگزاری ستاد شئون فرهنگی در سطح استان جهت هم افزایی و هم آهنگی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان خبر داد و افزود: همزمان با ماه محرم دو هزار و ۵۰۰ نفر مبلغ و مبلغات به مساجد و هیئات، دسته‌های عزاداری، حسینیه‌ها، تکیه‌ها و بقاع متبرکه اعزام شده اند.

وی «آزادگان عالم در خیمه حسین اند است» را شعار امسال هیئت‌های مذهبی در ماه محرم عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به رسالت سازمان تبلیغات رویکرد محوری عملیات‌ها و برنامه‌ها محرم جهاد تبیین است و رویکرد محتوایی و گفتمانی مقاومت بوده که در برگیری موضوعات مختلف محرم و صفر حول محور آزادگی و مقاومت است.

حجت الاسلام خضرلو با اشاره به طراحی و راه اندازی سامانه صدور مجوز عزاداری به صورت برخط جهت تسهیل در صدور مجوزات عزاداری، گفت: تهیه و تدوین دستورالعمل و الزمات اجرایی مراسم عزاداری محرم سال ۱۴۰۳ و برگزاری محفل شاعران آئینی و برگزاری همایش ویژه مدیران، مادحین، روحانیون و ارکان هیئات مذهبی، دسته‌های عزاداری و تشکل‌های دینی در سطح استان را از برنامه‌های این اداره کل در ماه محرم ذکر کرد.

برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ ویژه علما، روحانیون و طلاب در آذربایجان غربی

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی همچنین از برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ ویژه علما، روحانیون و طلاب خبر داد و افزود: همزمان با ماه محرم همچنین همایش تبیینی غدیر تا محرم نیز در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

وی برگزاری پویش پوشیدن پیراهن سیاه توسط نو جوانان و کوکان به دست پیرغلامان، برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا با حضور واعظین، مادحین، ذاکرین برجسته استانی همه روزه در ایام محرم، تولید و نشر محتوای برنامه‌های محرم در سطح مختلف نخبگانی، عمومی، مبلغین، هیئات مذهبی و جامعه قرآنی و پیگیری تأمین و توزیع اقلام غذایی اساسی و ارزاق مورد نیاز هیئات مذهبی در ایام عزاداری محرم و صفر را از دیگر برنامه‌های این ماه عنوان کرد.

حجت الاسلام خضرلو با اشاره به طراحی سامانه رصد و پایش رثا افزود: در راستای تسهیل گری ارائه خدمات به هیئات و کاهش مراجعات حضوری زیر ساخت فنی لازم برای درخواست غیرحضوری هیئات در سامانه بیرق خدمات به نشانیbeyraghkhadamat.ir فراهم شده است.

برگزاری تجمع یوم العباس نهم محرم ماه در ارومیه

وی از تجمع هیأت مذهبی تحت عنوان یوم العباس در نهم محرم در سطح استان خبر داد و گفت: همانند سال‌های گذشته مراسم یوم العباس در روز تاسوعا؛ نهم محرم با حضور هیئات مذهبی و روحانیون ارومیه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به طرح ارزیابی و نظارت بر عملکرد مراسم عزاداری محرم ۱۴۴۶ گفت: با هدف ساماندهی فعالیت هیئت‌های مذهبی این طرح امسال همزمان با ماه محرم اجرا می‌شود.

حجت الاسلام خضرلو همچنین به کارگیری ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی، پشتیبانی حمایت و ارائه خدمات به کنشگران و گروه‌های مردمی، ساماندهی حمایت و رونق بخشی به روضه‌های خانگی در محلات و مناطق استان، راه اندازی رسانه‌های خودجوش مردمی جهت انعکاس برنامه‌های عزاداری‌های، توجه ویژه به برنامه‌های تربیتی و تبیینی در ماه محرم، برگزاری کرسی‌های قرائت‌های تدّبری کلام الله مجید و فراهم شدن خدمات بیمه‌ای جهت حمایت از مسئولین و برگزارکنندگان هیئت و عزاداران از مهمترین برنامه‌ها در ماه محرم امسال ذکر کرد.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع اقلام نذورات همزمان با ماه محرم در آذربایجان غربی

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و توزیع اقلام نذورات، برگزاری غرفه تبلیغ و ثبت نام طرح مسطورا و برگزاری نمایشگاه مقاومت نیز خبر داد و اظهار کرد: همچنین در ماه محرم با هدف جوانی جمعیت و ازدواج آسان خیمه‌های مشاوره در محافل عزا برپا می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تبیین فلسفه قیام عاشورا به نسل جوان گفت: با هدف توجه ویژه به نسل جوان و نوجوان (ایجاد ایستگاه‌های صلواتی کودکان و نوجوانان، تجمعات پسران و دختران نسل حسینی، هیئت‌های نوجوانانه، خیمه کودک (جهت ایجاد فضای جذب کودکان) با رویکرد آرامش خانواده در زمان عزاداری اجرا می‌شود.

حجت الاسلام خضرلو از مهرواره هوای نو نیز خبر داد و افزود: در این راستا هیئات مذهبی می‌توانند برای شرکت در مهرواره هوای نو که در ۱۲ شاخه تخصصی شامل حماسه هیئت‌ها، هیأت خبرنگار و صدای هیئت و.... می‌توانید برای ثبت نام به سایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و سامانه بیرق مراجعه کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما