شناسهٔ خبر: 67575051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲هزار و ۵۰۰ روحانی در ایام محرم به مناطق مختلف آذربایجان غربی اعزام شدند

ارومیه- ایرنا- معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: ۲هزار و ۵۰۰ روحانی همزمان با آغاز ایام محرم به مناطق مختلف استان اعزام شدند تا ضمن تبلیغ آموزه های اسلامی به بیان ابعاد مختلف عاشورا بپردازند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام رحمان خضرلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۵۰۰ نفر غیر بومی و اعزامی از قم هستند.

وی اضافه کرد: این مبلّغان به مساجد، هیئات، دسته های عزاداری، حسینیه ها، تکیه ها و بقاع متبرکه اعزام شده و اقدام به تبیین و تبلیغ فلسفه قیام عاشورا و نهضت ابا عبدالله الحسین (ع) می کنند.

وی اظهارکرد: در ایام محرم ۲۸ عنوان برنامه در آذربایجان غربی برگزار خواهد شد که شامل راه اندازی سامانه صدور مجوزهای عزاداری به صورت برخط جهت تسهیل درصدور مجوزهای عزاداری، تهیه و تدوین دستورالعمل و الزامات اجرایی مراسم عزاداری محرم سال ۱۴۰۳، برگزاری محفل شاعران آیینی، برگزاری همایش ویژه مدیران، مادحین، روحانیان و ارکان هیئات مذهبی، دسته های عزاداری و تشکل‌های دینی درسطح استان، برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ ویژه علما، روحانیون و طلاب، برگزاری همایش تبیینی غدیر تا محرم و پویش پوشیدن پیراهن سیاه توسط نوجوانان و کوکان به دست پیرغلامان است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا با حضور واعظین، مادحین و ذاکرین برجسته استانی همه روزه در ایام محرم، تولید و نشر محتوای برنامه های محرم درسطح مختلف نخبگانی، عمومی، مبلغان، هیئات مذهبی و جامعه قرآنی، پیگیری تامین و توزیع اقلام غذایی اساسی و ارزاق مورد نیاز هیئات مذهبی در ایام عزاداری محرم و صفر از دیگر برنامه هایی است که درایام محرم برگزار خواهند شد.

۲هزار و ۵۰۰ روحانی در ایام محرم به مناطق مختلف آذربایجان غربی اعزام شدند

حجت الاسلام خضرلو طراحی سامانه رصد و پایش رثا، ارزیابی و نظارت بر عملکرد مراسم عزاداری محرم ۱۴۴۶، برگزاری مراسم محوری و تجمع هیئات مذهبی تحت عنوان "یوم العباس"در نهم محرم در سطح استان، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی کودکان و نوجوانان، تجمعات پسران و دختران نسل حسینی، خیمه کودک جهت ایجاد فضای جذب کودکان با رویکرد آرامش خانواده در زمان عزاداری، خیمه مشاوره در محافل عزا (جمعیت و ازدواج آسان )، برگزاری نمایشگاه مقاومت (خط محتوایی محرم)، برگزاری غرفه تبلیغ و ثبت نام طرح مسطورا (زندگی با آیه ها)، برگزاری کرسی های قرائت های تدبری کلام الله مجید، فراهم شدن خدمات بیمه ای جهت حمایت از مسوولان و برگزارکنندگان هیات و عزاداران، برگزاری ایستگاه های پرسش و پاسخ، حجاب و ایستگاه های صلواتی و توزیع اقلام نذورات را از برنامه های دیگر این ماه برشمرد.

وی اظهارکرد: همچنین" مهرواره هوای نو" که در ۱۲ شاخه تخصصی هیئات مذهبی می توانند ثبت نام نا کرده و حضور یابند، حماسه هیات ها، هیات خبرنگار و صدای هیات که علاقمندان می توانند دراین زمینه به سایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و سامانه بیرق مراجعه کنند از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای ایام محرم سال جاری است.

معاون فرهنگی،آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهارکرد: در راستای تسهیل گری ارائه خدمات به هیئات و کاهش مراجعات حضوری، زیر ساخت فنی لازم برای درخواست غیرحضوری هیئات در "سامانه بیرق خدمات به نشانیbeyraghkhadamat.ir"فراهم شده است.

به گزارش ایرنا،ایام محرم و عزاداری ابا عبد الله الحسین (ع) از روز یکشنبه آغاز شده است و دوستداران خاندان عصمت و طهارت از دیروز آماده استقبال از این ماه شده اند.

براساس این گزارش شعار محرم امسال هیئات مذهبی کشور "آزادگان عالم در خیمه حسین اند" است.

نظر شما