شناسهٔ خبر: 67575545 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

دزدی؛ روش جدید اوکراین در افزایش تعداد تسلیحات نظامی

با گذشت حدود ۳ سال از جنگ روسیه-اوکراین، کمک‌های نظامی غربی به کی‌یف همچنان ادامه دارد، اما معلوم نیست چرا این کشور سعی کرده تا یک فروند بمب‌افکن استراتژیک روسیه را برباید.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، وقتی امروز شبکه خبری راشا تودی اعلام کرد که سرویس امنیت فدرال روسیه در بیانیه‌ ای اعلام کرد، اوکراین قصد داشت تا یک فروند بمب‌ افکن هسته‌ای «Tu-22M3» را برباید که این رویه رهگیری و خنثی شد، شاید این موضوع در ذهن متبور شود که با وجود کمک های تسلیحاتی و بودجه ای کشورهای غربی به اوکراین، چرا این کشور اقدام به دزدیدن کرد؟

آمارها نشان می دهد، ایالات متحده آمریکا تجهیزات نظامی، تسلیحات، مهمات و سیتسم‌ های دفاعی بسیار زیادی از جمله ۲۰۰۰ سیستم ضدهواپیمایی استینگر، بیش از ۱۰ هزار سیستم ضد زرهی جاولین و بیش از ۷۰ هزار سیستم‌ های ضد زرهی و مهمات ارسال کرده است، علاوه بر این، اتحادیه اروپا کمک‌ های نظامی بالغ بر ۱۵ میلیارد یورو (۱۶.۳ میلیارد دلار) را به اوکراین داده و از جمله این مقدار ۵.۶ میلیارد دلار آن تحت عنوان مکانسیم "تسهیلات صلح اروپا" بوده است.

این گزارش وقتی جالب تر می شود که بلومبرگ در گزارشی نوشته است: دولت کی یف تا به امروز ۳۰۰ خودروی جنگی پیاده نظام، دست کم ۱۱۰۰ خودروی زرهی، ۲۱۰ سامانه توپخانه ای ام ۷۷۷ ساخت آمریکا، بیش از ۴۰۰ قطعه توپ خودکششی و ۴۱۰ تانک را از متحدان غربی خود دریافت کرده است و از انگلیس خبر می رسد که دولت لندن در هفته های آتی قصد دارد چهارده تانک چلنجر ۲ را به اوکراین ارسال کند.

از سوی دیگر شبکه تلویویون "سی ان ان" آمریکا به نقل از یک گزارش بازرس کل وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که بحشی از تسلیحات کمکی ارسال شده به کشور جنگ زده اوکراین در شرق اروپا به سرقت رفته است.

این گزارش وقتی عجیب تر می شود که شبکه تلویویون "سی ان ان" آمریکا چندی قبل اعلام کرد: برخی از (به اصطلاح) جنایتکاران، داوطلبان جنگ و دلالان اسلحه مقادیر قابل توجهی از تسلیحات و تجهیزات غربی ارسال شده توسط کشورهای غربی برای سربازان اوکراینی را قبل از آنکه به دست آنها برسد به سرقت برده اند.

این در حالی است که گزارش های مختلف نشان داده روسیه از نظر تسلیحات نظامی بسیار بالاتر از تسلیحاتی است که کشورهای مختلف غربی و آمریکا به اوکراین کمک کرده اند، البته هنوز هیچ مسئولی درباره دزدی ناکام اوکراین اظهارنظری نداشته است.

نظر شما