شناسهٔ خبر: 67575213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح بصیرت عاشورایی در ۵۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: طرح بصیرت عاشورایی با اجرای برنامه های متنوع و مختلف ایام ماه محرم در ۵۵ بقعه متبرکه استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در ایام ماه محرم، اجرای مراسم لبیک یا حسین، تعویض پرچم با بیرق عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در اوایل ماه محرم با حضور هیئات مذهبی در ۱۵ بقعه از جمله برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در استان است.

وی اظهار کرد: برنامه های دهه اول از ۱۷ تیرماه امسال مصادف با اول محرم شروع شده است و تا ۲۸ تیرماه امسال همزمان با دوازدهم محرم ادامه دارد.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌ تصریح کرد: این ویژه برنامه روز جمعه ۲۲ تیرماه جاری مصادف با پنجم محرم ‌الحرام در ۲۲ بقعه متبرکه با حضور بانوان و نوزادان شیرخوار و تمام عاشقان حسینی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مراسم شب شهادت امام سجاد (ع) سه شنبه ۲۷ تیرماه در ۱۸ بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به مراسم همایش رهروان زینبی‌ عنوان کرد: این برنامه ویژه بانوان است که مصادف با ۱۲ محرم‌ الحرام در ۲۱ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: اجرای برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در ۵۵ بقعه متبرکه استان با حضور هیات مذهبی، برگزاری برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی‌ و شام غریبان از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیاز های روز جامعه از جمله اهداف طرح بصیرت عاشورایی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کاروان‌های عزا با اجرای مداحان و ذاکران جوان و نوجوان به سمت بقاع متبرکه گفت: این برنامه براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در ۵۵ بقعه اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام بخشی پور افزود: اطعام عزاداران از محل موقوفات منطبق و کمک های مردمی در ۲۵ بقعه انجام خواهد شد و پیش بینی می شود نزدیک ۲۰ میلیارد ریال از محل موقوفات در برگزاری اقامه عزای سید الشهدا هزینه شود.

وی بیان کرد: در خراسان جنوبی ۳ هزار و ۸۶۴ موقوفه با نیت محرم ثبت شده است که بیشترین آن متعلق به شهرستان بیرجند است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۸۷ مورد از موقوفات مربوط به محرم در استان با نیت روضه‌خوانی و سه هزار و ۲۵۲ مورد با نیت اطعام عزاداران وقف شده است.

نظر شما