شناسهٔ خبر: 67575179 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد:

ایجاد بازارچه از مزرعه تا سفره

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان در توضیح طرح «از مزرعه تا سفره» بیان کرد: در سطح شهر فضاهایی با نام طرح «از مزرعه تا سفره» که غرفه‌های گذاشته شده‌اند برای خرید جنس ارزان‌تر و در کنار آن بازارچه‌های محلی راه‌اندازی شد تا با استفاده از آن تولیدات خانگی خود را به فروش برسانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمدتقی تذروی شیراز گفت: طبق تجربیات شخصی بنده در سه دوره به‌عنوان نماینده شورا شهر شیراز، در دوره دوم، شورا دارای کمسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شد. شورا و شهرداری تا قبل از آن بر این باور بودند که صرفاً وظیفه رسیدگی به امور عمرانی شهر است و بعد از دومین دوره شورا مسئله جایگاه فرهنگی و خدماتی شکل گرفت.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در دوره چهارم مسائل به‌صورت زیر بنایی پیگیری شد و بیشترین خدمات فرهنگی، ورزشی با افزایش مکان‌هایی در همین امور نیز شکل گرفت. طبق ایده‌های که مدنظر داشتیم هر فضایی که متعلق به شهرداری بود باید به پارک و فضای سبز تبدیل می‌شد.

تذروی عنوان کرد: با همکاری مرحوم احمدی استاندار اسبق فارس که بیست و دومین اعضای شورای بودند تمامی ارتفاعات شیراز در اختیار شهرداری قرار گرفت و با درخت‌کاری ریه شهر سالم ماند.
 

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: هدف اصلی پژوه‌ها در مناطق یازده‌گانه عدالت محور بودن آن است و در پی آن بلوارها و خیابان‌های متعددی باز شد.
وی یادآور شد: با بیان اینکه در پنجمین دوره اهداف به سمت پیاده‌راه سلامت سوق پیدا کرد و پژوه‌های بزرگ‌تر در آن کار نشد و استقبال جوانان از مکان‌های ورزشی نسبت به فرهنگسراها بیشتر بوده است .

تذروی ادامه داد: شیراز ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس دارد و در بحث ترافیک بودجه مطلوبی برای خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس‌های برقی با تجهیزات جایگزین اتوبوس‌های قدیمی که استفاده از آن هم نیز توسط معلولین امکان‌پذیر باشد. همچنین برای تاکسی ۷ میلیون پول بلاعوض پرداخت شد و ۲۵۰ میلیون وام بلاعوض دادیم و اولویت به تاکسی فرودگاه‌ها بود .

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره ایجاد غرفه‌های محلی بیان کرد: در سطح شهر فضاهایی با نام طرح «از مزرعه تا سفره» که غرفه‌های گذاشته شده‌اند برای خرید جنس ارزان‌تر و در کنار آن بازارچه‌های محلی راه‌اندازی شد تا با استفاده از آن تولیدات خانگی خود را به فروش برسانند و برخی از آن‌ها در اختیار گروه‌های جهادی قرار داده شد و کارگروه‌های محرومیت زیادی داریم؛ لذا نیاز محله‌های کم‌برخوردار به اماکن مختلف بررسی شد و باتوجه به بودجه پروژه تعریف شده و خدمات ارائه خواهد شد.

وی در پایان افزود: امیدواریم با کمک شهرداری و کمیسیون اجتماعی شورای شهر بتوانیم خدمات بیشتری به همشهری‌هایمان ارائه دهیم.

 

انتهای خبر/224224

نظر شما