شناسهٔ خبر: 67574255 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

واکنش سخنگوی کرملین به پیروزی پزشکیان در انتخابات

ایسنا

سخنگوی کاخ کرملین ابراز امیدواری کرد در زمان رئیس‌جمهور جدید ایران روابط متحدانه مسکو با تهران توسعه یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: روسیه برای ایران در دوره ریاست جمهوری مسعود پزشکیان آرزوی موفقیت می‌کند و امیدوار است روابط متحد میان دو کشور توسعه یابد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پسکوف ادامه داد: ما برای انتخاب [ایرانی‌ها] احترام زیادی قائل هستیم. مردم ایران از حق حاکمیت خود استفاده می‌کنند. ما برای رئیس‌جمهوری جدید ایران آرزوی موفقیت داریم و البته امیدواریم به روابط نزدیک شراکتی و متحدانه با تهران ادامه دهیم که در آن پویایی بسیار بسیار مثبتی برای توسعه و تعمیق [همکاری] در زمینه‌های مختلف وجود دارد.

اوربان حامل پیام پوتین برای بایدن نیست

وی همچنین درباره سفر ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به واشنگتن و اینکه آیا او حامل پیامی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواهد بود؟ تاکید کرد: نه.

اوربان که اکنون به چین سفر کرده است، اعلام کرد پس از پکن به واشنگتن خواهد رفت. قرار است نشست آتی سران عضو ناتو در روزهای نهم تا یازدهم ژوئیه در واشنگتن برگزار شود. اوربان پیش از چین نیز به روسیه و اوکراین سفر کرده بود.

پسکوف با تاکید بر اینکه «رئیس جمهور روسیه حامی سرسخت تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک برای یافتن راه‌حلی برای بحران اوکراین است» افزود: نخست وزیر مجارستان در تلاش است تا ماهیت اختلافات در مورد اوکراین را درک کند و مسکو از این مساله قدردانی می‌کند.

تحول رای دهندگان فرانسوی در حال وقوع است

سخنگوی کرملین همچنین درباره انتخابات پارلمانی فرانسه و پیروزی احزاب چپ‌گرا ‌در آن به‌رغم انتظارات درباره پیروزی راست‌های افراطی گفت: بدیهی است که رای‌دهندگان فرانسوی در جستجوی چیزی هستند، تحول آنها در حال وقوع است و این مورد توجه روسیه است.

او تصریح کرد: اگر در انتخابات فرانسه نیروهایی برنده شوند که به دنبال تلاش برای احیای روابط دوجانبه هستند، برای روسیه بهتر است اما مسکو تاکنون شاهد حضور چنین نیروهایی نبوده است.

گفت‌وگوی پوتین و مودی

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه درباره دیدار پیش روی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفت آنها عصر دوشنبه (امروز) با یکدیگر دیدار خواهند کرد و مذاکرات غیررسمی رو در رو خواهند داشت.

پسکوف در ادامه خاطرنشان کرد: پوتین و مودی روز سه‌شنبه گفت‌وگوهای محدود و گسترده‌ای خواهند داشت و انتظار نمی‌رود که اظهارات آنها مطبوعاتی شود.

نظر شما