شناسهٔ خبر: 67573539 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

جزئیات مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی جزئیات مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در مجلس را تشریح کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در توضیح فرآیند مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب، گفت: باتوجه به تأیید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، اعتبارنامه ریاست‌جمهوری توسط اعضای شورای نگهبان صادر و خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال می‌شود و بعد از صدور اعتبارنامه، مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: تحلیف حکم ریاست‌جمهوری پس از مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور با حضور رئیس دیوان‌عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی و رئیس قوه قضائیه انجام می‌شود. در این مراسم که در مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد، رئیس جمهور منتخب طبق اصل 121 قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همهٔ استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که به‌عهده گرفته است، به‌کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در همین راستا ادامه داد: در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، علاوه بر رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از برخی مقامات ‌‌و شخصیت‌های داخلی و ‌‌خارجی نیز دعوت به‌عمل خواهد آمد.

یوسفی بیان کرد: با توجه به اهمیت بین‌المللی مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، از جانب رئیس مجلس شورای اسلامی ستادی با چند کارگروه مسئولیت تمهید مقدمات، دعوت و استقبال از مدعوین خارجی و داخلی، اطلاع‌رسانی، امنیت ‌و حراست و... مراسم تحلیف را عهده‌دار خواهند شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور بعد از مراسم تحلیف، طبق آئین‌نامه داخلی مجلس دو هفته زمان دارد تا برنامه خود و همچنین وزرای کابینه را به مجلس معرفی کند که پس از اعلام وصول در مجلس، به‌مدت یک هفته برنامه وزرا با حضور آنها در کمیسیون‌های تخصصی ارزیابی خواهد شد و در نهایت جلسه رأی اعتماد به کابینه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما