شناسهٔ خبر: 67572772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون دانشگاه صنعتی عنوان کرد

توسعه آموزشی دانشگاه صنعتی بهبهان در سال تحصیلی گذشته

فاطمه سعدیان

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان آخرین فعالیت‌های آموزشی در این دانشگاه را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

مجید مرادی‌زیرکوهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به رشته‌های اضافه شده در نیم سال تحصیلی گذشته به این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه صنعتی از سال ۷۶ با پذیرش تعداد محدودی دانشجو در رشته مهندسی منابع طبیعی در مقطع کارشناسی آغاز به کار کرد و رفته رفته بر تعداد رشته‌ها و مقاطع تحصیلی افزوده شد.

وی ادامه داد: در راستای توسعه رشته‌های تحصیلی، در سال تحصیلی گذشته، چهار رشته مهندسی شیمی در حوزه‌ فنی و مهندسی و میکروبیولوژی، زیست سلولی مولکولی و فیزیک مهندسی در حد حوزه علوم پایه در مقطع کارشناسی به رشته‌های موجود افزوده شد و مجموع رشته‌های کارشناسی به ۱۷ رشته افزایش یافت.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان گفت: همچنین در مقطع کارشناسی ارشد،  مهندسی سیستم‌های انرژی گرایش سیستم‌های انرژی، مهندسی شیمی گرایش فناوری و انتقال گاز در حوزه فنی و مهندسی، ریاضیات و کاربردها گرایش آنالیز و ریاضیات کاربردی گرایش علوم داده، زیست شناسی گرایش فیزیولوژی گیاهی و زیست فناوری گرایش میکروبی در حوزه علوم پایه، علوم و مهندسی مرتع گرایش مدیریت و کنترل بیابان در حوزه منابع طبیعی اضافه شدند. در حال حاضر ۲۲ رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد ارایه می‌شود.

مرادی‌زیرکوهی عنوان کرد: با توجه به اهمیت توسعه مقطع تحصیلات تکمیلی امسال برای اولین سال، مقطع دکترای تخصصی با سه رشته در دانشگاه راه‌اندازی شد. بر این اساس، رشته علوم و مهندسی جنگل گرایش علوم زیستی جنگل، علوم و مهندسی آبخیز گرایش حفاظت آب و خاک و شیمی آلی برای اولین بار در دانشگاه ارائه شدند.

انتهای پیام

نظر شما