شناسهٔ خبر: 67574958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان:

حضور ورزشکار زن توان یاب در تیم های استانی و ملی کاهش یافته است

زنجان-رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان گفت: حضور ورزشکار زن توان یاب در تیم های استانی و ملی کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل کوهپایه‌زاده ظهر دوشنبه در مجمع عادی و سالیانه هیأت ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان استان زنجان که در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای جدی این فدراسیون، اهتمام به سرمایه‌گذاری بر روی بانوان توان‌یاب است، افزود: در همین راستا جذب بانوان توان‌یاب جزو اولویت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه هیأت‌های استانی نیز باید این مهم را جزو اولویت‌های خود قرار دهند، تصریح کرد: این بدان معنی است که این فدراسیون قصد دارد با کمک هیأت‌های استانی که بازوان این فدراسیون به شمار می‌روند، نسبت به توسعه ورزش بانوان در این عرصه اقدام کند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان با بیان اینکه آمار حاکی از آن است که بانوان توان‌یاب در طول چهار دهه گذشته به تناسب جمعیت در این عرصه حضور نداشتند، اظهار کرد: تلاش فدراسیون این است که بتواند در این زمینه از ظرفیت همه گروه‌های هدف استفاده کند.

کوهپایه زاده با بیان اینکه حضور ورزشکار زن توان یاب در تیم‌های استانی و ملی کاهش یافته است، گفت: فدراسیون تمامی تلاش خود را برای جذب گروه‌های هدف در رشته‌های مختلف به کار بسته است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان با بیان اینکه جانبازان و توان‌یابان زنجان از جمله استان‌های موفق در چند سال اخیر بوده است، افزود: این مهم به ویژه در دولت سیزدهم مشهود بود و تحرکات خوبی در این رشته ورزشی انجام شد.

کوهپایه زاده افزود: طبق ارزیابی سال ۱۴۰۲ هیأت جانبازان زنجان جزو پنج تا هشت هیأت اول کشور اعلام شده است و زنجان در برخی شاخص‌ها پیشگام است و باید در سال جاری تحرکات جدی‌تری را نیز انجام دهد.

وی با بیان اینکه این موفقیت‌ها حاصل همکاری‌های بین بخشی به ویژه با سازمان بهزیستی است که برای توسعه ورزش توان یابان در حوزه همگانی و قهرمانی همکاری دارد، گفت: امسال رقابت‌های پا را المپیک در پیش است که کسب موفقیت در این رویداد بزرگ در اولویت برنامه‌ها و از اهداف مهم فدراسیون به شمار می‌رود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان گفت: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی مناسب، به کارگیری دانش آکادمیک و با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی پا را المپیک شرایط را برای برگزاری اردوهای آمادگی و اعزام تیم‌های ملی به مسابقات کسب سهمیه مهیا کنیم تا شاهد درخشش ورزشکاران جانباز و توان‌یاب کشورمان در پاریس باشیم.

نظر شما