شناسهٔ خبر: 67572249 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نگرانی محافل صهیونیستی از شرط جدید نتانیاهو درباره آتش بس

محافل رژیم صهیونیستی از شرط جدید «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در مذاکرات برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه و مبادله اسیران با مقاومت فلسطین و بیانیه اخیر او ابراز نگرانی کردند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: یک مسئول ارشد از کشورهای میانجیگر در مساله مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه و مبادله اسیران در گفت‌وگو با پایگاه خبری صهیونیستی «زمان یسرائیل» گفت: نتانیاهو با اهداف کاملا سیاسی تلاش می‌کند که دستیابی به توافق تبادل‌اسرا را از بین ببرد و درحالی که جنبش حماس انعطاف نشان داده است، بیانیه یکشنبه شب دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به بخش حساس مذاکرات، آسیب وارد می‌کند.

شبکه ۱۳ صهیونیستی به نقل از منابع این رژیم گزارش دادند: نتانیاهو بند جدیدی به شروط اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در مذاکرات اضافه کرده و آن هم تفتیش و بازرسی از آوارگانی است که از جنوب و مرکز نوار غزه به شمال این منطقه بازمی‌گردند و روشن است که حماس با این بند موافقت نخواهد کرد.

در حالی که رژیم صهیونیستی با توسل به میانجی های مختلف در تلاش برای دستیابی به آتش بس با جنبش حماس در نوار غزه است، نخست وزیر این رژیم بار دیگر به تکرار ادعاهای واهی خود درباره توانایی ها و خواسته های این رژیم پرداخت.

نتانیاهو بدون توجه به زمین گیر شدن رژیم صهیونیستی در نوار غزه به اذعان کارشناسان صهیونیست و دست نیافتن به اهداف اصلی جنگ علیه نوار غزه یعنی نابودی کامل جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از این منطقه گفت: هر گونه توافقی درباره آتش بس در غزه باید امکان ادامه جنگ برای اسرائیل تا تحقق همه اهداف جنگ را فراهم کند.

نتانیاهو به جای توجه به واقعیت های میدانی در نوار غزه، از آمال خود سخن گفت و افزود: براساس توافقی که در آینده به دست خواهد آمد، نباید به حماس اجازه داده شود تا از طریق مرز مصر با نوار غزه، (به ادعای نتانیاهو) قاچاق سلاح کند.

نخست وزیر رژیم اشغالگر درباره بازگشت آوارگان فلسطینی از جنوب نوار غزه به شمال نوار غزه براساس آتش بس پیشنهادی گفت: براساس توافق مذکور، هزاران نفر (که به ادعای نتانیاهو) نیروی مسلح هستند، قادر به بازگشت به شمال نوار غزه نخواهند بود.

دفتر نتانیاهو همچنین برای حفظ آبرو و بازارگرمی سیاست نتانیاهو در بین توده صهیونیست ها ادعا کرد: موضع سختگیرانه نتانیاهو علیه متوقف شدن عملیات نظامی در شهر رفح، حماس را به شرکت در مذاکرات برای آتش بس در غزه وادار کرد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز امروز دوشنبه به نقل از یک منبع سیاسی صهیونیست نوشت: بیانیه نتانیاهو مذاکرات را با شکست مواجه و تیم مذاکرات را با محدودیت رو به رو می‌کند.

این رسانه صهیونیستی گزارش داد که در پی انتشار لیست بندهای توافق، منابع سیاسی نسبت به شکست توافق توسط نتانیاهو نگران هستند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» هم در این باره نوشت که دستگاه‌های سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی از اظهارات نتانیاهو غافلگیر شدند.

یک مسئول امنیتی صهیونیست گفت که اظهارات نتانیاهو قبل از نشست او با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و دیگر مسئولان ارشد این رژیم منتشر شد و درباره این موضوع با کسی مشورت نشده است.

این مسئول افزود: رفتار نتانیاهو شایسته نیست و می‌تواند به تلاش‌ها برای آزادی اسرا آسیب وارد کند. زمان این اظهارات نیز عجیب است و اگر نتانیاهو این موضع و اظهارات را ادامه دهد، هیچ یک از اسرا بازنخواهند گشت.

پیش از این یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در واکنش به بیانیه نتانیاهو گفت: درباره این بیانیه یک واکنش دارم؛ فایده این بیانیه چیست؟ ما در لحظه حساسی از مذاکرات قرار داریم و زندگی اسرا به این مساله بند است، چرا چنین پیام‌های تحریک ‌آمیزی منتشر می‌کنیم، تاثیر این امر در روند این مساله چگونه خواهد بود؟

دور جدید مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس از طریق سه کشور مصر و قطر و آمریکا به عنوان میانجیگر جهت دستیابی دوطرف به توافق آتش بس و مبادله اسیران در روزهای اخیر آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

نظر شما