شناسهٔ خبر: 67565543 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه صهیونیستی: بیانیه ی نتانیاهو درباره مذاکرات با حماس بدون مشورت با مقامات منتشر شد

تهران-ایرنا-یک رسانه صهیونیستی یکشنبه شب گزارش داد که بیانیه ی بنیامین نتانیاهو درباره مذاکرات با حماس بدون مشاوره و رایزنی با مقامات سیاسی، نظامی و دستگاه‌های امنیتی منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» فاش کرد که نتانیاهو این بیانیه را در مدت کوتاهی آماده و پیش از رایزنی با مقامات صهیونیست منتشر کرده است.

یدیعوت آحارنوت به نقل از یک مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود، افزود: مقامات سیاسی و امنیتی اسرائیل با بیانیه نتانیاهو غافلگیر شدند.

وی گفته که بیانیه نتانیاهو که از اصول و شروط برای تبادل اسرا با حماس سخن می‌گوید، به دستیابی به توافق برای بازگشت گروگان‌های اسرائیلی آسیب می‌زند.

در حالی که رژیم صهیونیستی با توسل به میانجی های مختلف در تلاش برای دستیابی به آتش بس با جنبش حماس در غزه است، نخست وزیر این رژیم بار دیگر به تکرار ادعاهای واهی خود درباره توانایی ها و خواسته های این رژیم پرداخت.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربی، «بنیامین نتانیاهو» در این باره مدعی شد: هر گونه توافقی درباره آتش بس در غزه باید امکان ادامه جنگ برای اسرائیل تا تحقق همه اهداف جنگ را فراهم کند.

نتانیاهو به جای توجه به واقعیت های میدانی از آمال خود سخن به میان آورد و افزود: براساس توافقی که در آینده به دست خواهد آمد، نباید به حماس اجازه داده شود از طریق مرز مصر با نوار غزه، اقدام به قاچاق سلاح کند.

نخست وزیر رژیم اشغالگر ادامه داد: براساس توافق مذکور، هزاران نیروی مسلح قادر به بازگشت به شمال نوار غزه نخواهند بود.

دفتر نتانیاهو در این باره ادعا کرد: موضع سختگیرانه بنیامین نتانیاهو علیه متوقف شدن عملیات نظامی در رفح، حماس را به شرکت در مذاکرات برای آتش بس در غزه وادار کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از نخست وزیر رژیم اشغالگر اعلام کرد: براساس پیشنهادی که اسرائیل با آن موافقت کرده است به آوارگان اجازه داده می شود به خانه هایشان برگردند، بدون اینکه اهداف جنگ کنار گذاشته شود.

پایگاه خبری «خلیج آنلاین» نیز روز جمعه (۱۵ تیرماه) به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی از آغاز دور جدید مذاکرات برای پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در دوحه پایتخت قطر خبر داد.

این منبع گفت که پاسخ حماس، روند عملیاتی ادامه مذاکرات را تسریع می کند و ممکن است زمینه را برای انعقاد توافق جهت دستیابی به توافق نهایی آتش بس فراهم کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

در چارچوب توافق تبادل اسرا، ۸۱ اسیر صهیونیست از نوار غزه و ۲۴۰ اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم اسرائیل آزاد شدند.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.
این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بست و اقدام به بمباران این منطقه کرد.

مذاکرات بین رژیم اسرائیل و حماس با میانجیگری مصر و قطر بارها متوقف شده است و هر دو طرف یکدیگر را مسوول به نتیجه نرسیدن مذاکرات دانسته اند.

نظر شما