شناسهٔ خبر: 67570458 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نتایج یک نظرسنجی؛

حتی یک آلمانی هم از عملکرد حزب حاکم «رضایت کامل» ندارد!

مهر

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که حتی یک شهروند آلمانی نیز از دولت این کشور رضایت کامل ندارد!

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، براساس یافته‌های نظرسنجی ARD-DeutschlandTREND، حتی یک نفر از شهروندان این کشور که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، از عملکرد دولت اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان رضایت کامل ندارد.

آلمان هم‌اکنون تحت رهبری ائتلاف موسوم به «چراغ راهنمایی» متشکل از حزب سوسیال دموکرات به رهبری شولتز، دموکرات آزاد و سبزها اداره می‌شود. براساس این نظرسنجی، درصد آلمانی‌هایی که گفته‌اند از عملکرد ائتلاف حاکم رضایت کامل دارند، «صفر» است و تنها ۱۹ درصد گفته‌اند که تا حدودی از عملکرد دولت رضایت دارند.

نرخ کلی نارضایتی از سیاست‌های دولت آلمان به ۸۱ درصد رسیده و ۳۸ درصد گفته‌اند که «به هیچ عنوان از دولت راضی نیستند.»

نیمی از حامیان حزب سوسیال دموکرات و سبزها اذعان کرده‌اند که در حال حاضر رضایت کمتری نسبت به عملکرد دولت دارند. این رقم در بین حامیان سایر احزاب حتی کمتر است به طوری که تنها ۱۷ درصد از حامیان حزب دموکرات آزاد و ۱۱ درصد حامیان احزاب اتحادیه دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی از عملکرد ائتلاف حاکم ابراز رضایت نسبی کرده‌اند.

همچنین حدود ۹۶ درصد از حامیان حزب جدید چپ‌گرای «منطق و عدالت» به رهبری سارا واگن‌کرشت، گفته‌اند که از عملکرد ائتلاف چراغ راهنمایی ناراضی هستند و هیچکدام از حامیان حزب راست‌گرای «آلترناتیو برای آلمان» نیز از عملکرد دولت ابراز رضایت ندارند.

ائتلاف چپ‌میانه به رهبری شولتز در انتخابات پارلمانی ماه گذشته اتحادیه اروپا، شکست سنگینی را متحمل شد و پس از محافظه‌کاران و آلترناتیو برای آلمان، در جایگاه سوم قرار گرفت و در نتیجه، اپوزیسیون این کشور خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. حزب سوسیال دموکرات در انتخابات پارلمان اروپا با بدترین عملکرد چند دهه اخیر، تنها ۱۴ درصد آراء را به خود اختصاص داد.

شولتز عملکرد ضعیف حزبش را به نارضایتی و مخالفت رای‌دهندگان با حمایت نظامی برلین از اوکراین و تحریم روسیه نسبت داد اما در عین حال مدعی شد که «جایگزینی برای تغییر این رویکرد وجود ندارد.»

نظر شما