شناسهٔ خبر: 67568727 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شه‌دوست: شه‌دوست:

‌۵ پارکینگ عمومی در شیراز احداث می‌شود ‌۵ پارکینگ عمومی در شیراز احداث می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از احداث ۵ پارکینگ عمومی در این کلان‌شهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

هادی شه‌دوست شیرازی با اعلام آغاز به کار پارکینگ طبقاتی عمومی آذین واقع در ابتدای خیابان قاآنی شمالی بیان کرد: پارکینگ عمومی آذین پس از آماده‌سازی و با ظرفیت پارک ۵۰۰ دستگاه خودرو، با هدف کنترل ترافیک منطقه در اختیار شهروندان قرار گرفت.

او گفت: پارکینگ طبقاتی عمومی آذین واقع در کوچه ۱۸ خیابان قاآنی شمالی به منظور کنترل ترافیک و پارک مناسب خودرو‌هایی که در خیابان‌های توحید، چهارراه مشیر و قاآنی شمالی تردد می‌کنند با ظرفیت پارک ۵۰۰ خودرو آماده‌سازی و تجهیز شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین با اشاره به جانمایی و طراحی ۵ پارکینگ در شهر شیراز با هدف کاهش ترافیک و تقویت حمل و نقل عمومی اظهار کرد: کمبود جایِ پارک از جمله عواملی است که با اِشغال سطح معابر، جریان ترافیک را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین ایجاد و تأمین پارکینگ مورد نیاز شهروندان از طریق آزادسازی بخشی از معابر می‌تواند در بهبود وضعیت جریان عبور و مرور در معابر شهری پر تردد و کاهش تأخیر‌های ترافیکی مؤثر باشد.

شه‌دوست شیرازی با اشاره به موقعیت جغرافیایی پارکینگ‌های جدید افزود: پارک سوار احمدی واقع در بلوار احمدی شمالی، پارکینگ کاراندیش در مجاورت پایانه کاراندیش، پارکینگ میلاد در محدوده تقاطع کمربندی و زیرگذر میلاد، پارکینگ غدیر در بلوار زینبیه و پارکینگ فرهمندفر واقع در خیابان حسینی جانمایی و طراحی شده است که با توجه به نیاز مناطق موجود، کنترل و کاهش ترافیک و تقویت استفاده از حمل و نقل عمومی اجرا می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در تشریح نتایج مطلوب پارک سوار احمدی واقع در بلوار احمدی شمالی بیان کرد: پارک‌سوار‌ها ابزاری کارا برای مدیریت تقاضای سفر و مدیریت عرضه پارکینگ هستند. هدف اصلی احداث پارک‌سوار، ایجاد شرایط مناسب برای استفاده از حمل و نقل همگانی در بخشی از سفر، برای آن دسته از افراد است که در تمامی طول مسیر خود از سواری شخصی استفاده می‌کنند، بنابراین افزایش دسترسی به حمل و نقل همگانی و کاهش سهم سفر با سواری شخصی در محدوده مرکزی شهرشیراز از مهترین اهداف ساخت پارک سوار احمدی خواهد بود.

شه دوست شیرازی با اشاره به اینکه کلنگ‌زنی پارک سوار احمدی در هفته دولت انجام خواهد گرفت، اضافه کرد: با توجه به نتایج مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک ایجاد دسترسی جنوبی به محدوده ترافیک شهر و محدوده حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) از طریق کمربندی و شهرک‌های جنوب آن و ایجاد محل تبادل مسافر به خط ۴ قطار شهری و اتصال خط ۱ به ۴، ایجاد پارک سوار احمدی به همراه کلیه خدمات و فعالیت‌های مرتبط برای یک پارک سوار متمرکز الزامی بوده و با این پروژه دسترسی به مرکز شهر از طریق حمل و نقل همگانی از جمله اتوبوس‌های برقی نیز محقق خواهد شد.

معاون شهردار شیراز ۴ پارکینگ طبقاتی عمومی کاراندیش، میلاد، غدیر و فرهمندفر را با توجه به کاربری‌های موجود، گره‌های ترافیکی و تردد مناسب در محدوده ترافیک کلانشهر شیراز، از نیاز‌ها و الزمات شهر شیراز عنوان کرد و افزود: قطعا احداث پارکینگ‌های عمومی جدید در نقاط یاد شده تردد آسان در معابر پرترافیک شهری، تقویت حمل و نقل همگانی، کاهش ترافیک و تبادل سفر را به همراه خواهد داشت.

نظر شما