شناسهٔ خبر: 67568599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۴۳۰ معلم کردستانی در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای دوره های توانمندسازی برای ۴۳۰ نیروی شاغل در مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

طالب محمدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه دوره های تخصصی در راستای بهبود کیفیت فرآیند آموزشی و توانبخشی به منظور ارتقای سطح عملکرد معلمان برگزار می شود، اظهار کرد: توانمندسازی معلمان اولویت اجرایی آموزش و پرورش استثنایی استان است.

وی افزود: در اولین همایش آموزشی انگیزشی آموزش و پرورش استثنایی کردستان که در راستای ارتقای توانمندی، به روزآوری دانش معلمان و فراهم ساختن محیطی برای انتشار دستاوردهای نو همکاران برگزار شد،۴۳۰ نفر از نیروهای شاغل این حوزه در کارگاه های تخصصی شرکت کردند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان، ارتقای مهارت تخصصی، کیفی سازی آموزش، باز آموزی ورشد حرفه ای معلمان، کیفیت بخشی به امر آموزش، بسط عدالت آموزشی، توسعه فرصت های برابر وافزایش مهارت های تخصصی معلمان در جهت ارتقای سطح کیفیت آموزش به دانش آموزان با نیازهای ویژه را از اهداف برگزاری این دوره ها برشمرد.

محمدی افزود: معلمان در مقاطع و شرایطی خاص از فعالیت کاری خود به کمک مستقیم راهنمای آموزشی نیاز دارند که این کمک برای اصلاح فرآیند آموزش در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و در چارچوب نیازهای آموزشی طراحی و در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و تأثیرات عمیقی که در مسائل آموزشی و تربیتی به همراه دارد، گفت: اتخاذ روش‌هایی که هماهنگ کننده برنامه های آموزشی با توسعه تکنولوژی و تأمین نیروی انسانی ماهر و متخصص باشد ابزار مهمی در ارتقای کیفیت خدمات و نوآوری است.

محمدی ادامه داد: هر اندازه معلمانی فعال و پویا تر داشته باشیم به همان اندازه دستیابی به اهداف عالی آموزشی راحت تر خواهد بود، چراکه توسعه در جوامع مختلف به واسطه آموزش و پرورش و تربیت نیروی انسانی ماهر در آن جامعه شکل می گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به اینکه معلمی دارای عملکرد بهتر و تدریس کا رآمدتری است که دارای دانشی بیشتر، روش های تدریس خلاقانه تر، مهارت بکارگیری روش های جدید وفعال تدریس وارزیابی باشد و از روش های مختلف ارزشیابی استفاده کند؛ تصریح کرد: افزایش توانمندی معلمان موجب رشد دانش آموزان شده و سطح یادگیری و مهارت را در آنان ارتقا می بخشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و بهسازی نیروی انسانی به ویژه معلمان و مربیان حلقه اصلی مفقوده مغفوله نظام کنونی آموزش و پرورش کشور است، چرا که موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام های آموزشی، منوط به توانمندی ها و قابلیت های حرفه ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه هادر محیط واقعی و کارگزاران حقیقی آموزش و پروش هستند.

 انتهای پیام

نظر شما