شناسهٔ خبر: 67569354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

۴۳۰ معلم کردستانی در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند

سنندج_رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای دوره‌های توانمندسازی برای ۴۳۰ نیروی شاغل در مدارس استثنایی ومراکز جامع سنجش استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دوره‌های تخصصی در راستای بهبود کیفیت فرآیند آموزشی و توانبخشی به منظور ارتقای سطح عملکرد معلمان برگزار می‌شود، اظهار کرد: توانمندسازی معلمان اولویت اجرایی آموزش و پرورش استثنایی استان است.

محمدی گفت: در اولین همایش آموزشی انگیزشی آموزش و پرورش استثنایی کردستان که در راستای ارتقای توانمندی، به روزآوری دانش معلمان و فراهم ساختن محیطی برای انتشار دستاوردهای نو همکاران برگزار شد ،۴۳۰ نفر از نیروهای شاغل این حوزه در کارگاه‌های تخصصی شرکت کردند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان ارتقای مهارت تخصصی، کیفی سازی آموزش، باز آموزی و رشد حرفه‌ای معلمان، کیفیت بخشی به امر آموزش، بسط عدالت آموزشی، توسعه فرصت‌های برابر و افزایش مهارت‌های تخصصی معلمان در جهت ارتقای سطح کیفیت آموزش به دانش آموزان با نیازهای ویژه را از اهداف برگزاری این دوره‌ها برشمرد.

محمدی افزود: معلمان درم قاطع و شرایطی خاص از فعالیت کاری خود به کمک مستقیم راهنمای آموزشی نیاز دارند که این کمک برای اصلاح فرآیند آموزش در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و درچارچوب نیازهای آموزشی طراحی و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و تأثیرات عمیقی که در مسائل آموزشی و تربیتی به همراه دارد، گفت: اتخاذ روش‌هایی که هماهنگ کننده برنامه‌های آموزشی با توسعه تکنولوژی و تأمین نیروی انسانی ماهر و متخصص باشد ابزار مهمی در ارتقای کیفیت خدمات و نوآوری است.

محمدی ادامه داد: هراندازه معلمانی فعال و پویا تر داشته باشیم به همان اندازه دستیابی به اهداف عالی آموزشی راحت تر خواهد بود، چراکه توسعه در جوامع مختلف به واسطه‌ی آموزش و پرورش و تربیت نیروی انسانی ماهر در آن جامعه شکل می‌گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به اینکه معلمی دارای عملکرد بهتر و تدریس کارآمدتری است که دارای دانشی بیشتر، روش‌های تدریس خلاقانه تر، مهارت بکارگیری روش‌های جدید و فعال تدریس و ارزیابی باشد و از روش‌های مختلف ارزشیابی استفاده کند؛ تصریح کرد: افزایش توانمندی معلمان موجب رشد دانش آموزان شده و سطح یادگیری و مهارت را در آنان ارتقا می بخشد.

وی در پایان گفت: آموزش و بهسازی نیروی انسانی به ویژه معلمان و مربیان حلقه اصلی مفقوده مغفوله نظام کنونی آموزش وپرورش کشور می‌باشد چرا که موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام‌های آموزشی، منوط به توانمندی‌ها و قابلیت‌های حرفه‌ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه هادر محیط واقعی وکار گزاران حقیقی آموزش وپروش هستند.

نظر شما