شناسهٔ خبر: 67568355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حادثه رانندگی در کرمانشاه یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت

کرمانشاه - ایرنا - رییس‌ پلیس راهور شهرستان کرمانشاه گفت: در اثر برخورد یک دستگاه خودرو با درخت‌های حاشیه جاده به دلیل عدم توانایی راننده در کنترل خودرو در کرمانشاه یک نفر جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر نیز مصدوم شد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ « حجت الله عزیزی» روز دوشنبه در این ارتباط به ایرنا توضیح داد که شامگاه یکشنبه شانزدهم تیر ماه ۱۴۰۳، یک خودرو ام وی ام ۳۱۵ در مسیر غرب به شرق بلوار هوانیروز با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت در حرکت بود که به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با چهار اصله درخت برخورد کرد. در این حادثه، راننده مصدوم و یک سرنشین خودرو نیز متاسفانه در دم جان باخت.

وی افزود: در محدوده بلوار هوانیروز هیچ‌گونه سرعت‌گیر و استاپر نصب نشده است و این حوادث ما را بر آن می‌دارد که علی‌رغم میل، در بزرگراه‌ها و چنین مکان‌هایی سرعت‌کاه نصب کنیم. متاسفانه در ۲۰ روز گذشته در همین محدوده، ۲ نفر فوتی داشته‌ایم.

عزیزی تصریح کرد: با همت شهرداری کرمانشاه و نصب استاپر و سرعت‌کاه و علائم ترافیکی توانسته‌ایم آمار کشته‌های بزرگراه امام خمینی (ره) را به صفر برسانیم و تصادفات جرحی نیز کاهش یافته است. اگرچه در ابتدای اجرای طرح خسارت مالی به خودروها وارد شد اما هم‌اکنون شاهد کاهش خسارت‌های مالی نیز هستیم. هدف ما از ایجاد علائم ترافیکی حفظ جان شهروندان است و با تصادف شب گذشته در بلوار هوانیروز، چون منطقه مذکور مسکونی است، لازم است که سرعت‌کاه و علائم ترافیکی لازم در این محدوده نیز تعریف و اجرایی شود.

رییس پلیس راهور شهرستان کرمانشاه گفت: رانندگان برای حفظ جان خود باید به علائم راهنمایی و رانندگی توجه کنند و به جای اعتراض به علائم ترافیکی، فرهنگ رانندگی را سرلوحه کار خود قرار دهند. پلیس راهور و شهرداری کرمانشاه مجبور هستند جهت حفظ جان شهروندان در مسیرهایی که حادثه‌خیز هستند از علائم ترافیکی از جمله استاپر و سرعت‌کاه استفاده کنند.

عزیزی، اظهار کرد: متأسفانه در سال ۱۴۰۲، آمار تصادفات منجر به فوت در شهر کرمانشاه رتبه بالای کشوری را به خود اختصاص داده است. در همین راستا، با اقدامات ترافیکی و با همکاری معاونت ترافیک شهرداری کرمانشاه، جهت کاهش تصادفات اقدام به نصب تجهیزات و علائم ترافیکی و اصلاح هندسی کردیم.

وی ادامه داد: متاسفانه ایجاد پل عابر پیاده، اصلاح هندسی و نصب ۱۷ دوربین ثبت تخلف آمار کشته‌های بزرگراه‌ها را کاهش نداده و بازدارندگی لازم را نداشته است لذا در شورای ترافیک جهت حفظ جان شهروندان و هم‌وطنان مجبور به نصب و راه‌اندازی سرعت‌کاه در ۲ بزرگراه کرمانشاه شدیم.

عزیزی در پایان تصریح کرد: ۸۳ درصد تصادفات در سال گذشته مربوط به شهرستان کرمانشاه بوده و از این ۸۳ درصد، حدود ۶۰ درصد مربوط به بزرگراه امام و جانبازان می‌باشد. گاهی برای نجات یک شهروند و هم‌وطن مجبور به اقداماتی می‌شویم که ممکن است نارضایتی عمومی مردم را به دنبال داشته باشد لذا از مردم نجیب و صبور کرمانشاه به خصوص رانندگان فهیم انتظار داریم در بزرگراه‌ها سرعت خود را کنترل کنند تا شاهد مرگ‌ومیر هموطنان و تصادفات نباشیم.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

نظر شما