شناسهٔ خبر: 67568180 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

خودروساز چینی از ربات انسان‌نما با سیستم‌عامل HarmonyOS استف... -

اقتصاد ایران: شرکت خودروسازی چینی در فرایند تولید خودرو از ربات انسان‌نما با سیستم‌عامل HarmonyOS استفاده می‌کند.

صاحب‌خبر -

گفته می‌شود شرکت چینی Nio، تولیدکننده‌ی خودروهای الکتریکی، امکان به‌کارگیری ربات‌های انسان‌نما در خطوط تولید خود را بررسی می‌کند. گزارش اخیر نشان داد که Nio ربات Kuavo را که توسط Leju Robotics توسعه یافته است، مورد آزمایش قرار خواهد داد.

ربات انسان‌نمای Kuavo اولین ربات قدرت‌گرفته از سیستم‌عامل HarmonyOS است که توسط هواوی در کنفرانس توسعه‌دهندگان HDC 2024 معرفی و قابلیت‌های آن در بخش صنعتی و خانگی به‌نمایش گذاشته شد.

مدیرعامل هواوی در حال زدن دست خود به ربات انسان نما در کنفرانس hdc 2024
HDC 2024

Nio اولین خودروسازی نیست که در حال بررسی استفاده از ربات‌های انسان‌نما در خطوط تولید است، اما به‌نظر می‌رسد که جزء شرکت‌های پیشتاز در این زمینه محسوب می‌شود.

پیش از آزمایش Kuavo، ربات دیگری به نام Walker S که توسط شرکت UBTech Robotics ساخته شده بود، در فوریه‌ی ۲۰۲۴ (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) در یکی از خطوط تولید Nio آموزش دید. این اولین مورد آموزش عملی برای ربات Walker S در محیط کارخانه‌ی تولید خودرو بود و از آن در بخش کنترل کیفیت، مانند ارزیابی قفل درها و کمربند ایمنی استفاده شد.

مقالات مرتبط
  • آشنایی با پیشرفته‌ترین ربات‌های انسان‌نما؛ چند قدم تا تحقق رویای بلید رانر
  • این ربات انسان‌نما حرف شما را می‌فهمد [تماشا کنید]

پیش از این یی پنگ، سرپرست بخش ربات‌های انسان‌نما در شرکت Nio، دو حوزه‌ی اصلی رویکرد این شرکت درباره‌ی ربات انسان‌نما را شرح داد که شامل نصب بازوهای رباتیک انسان‌نما در فضاهای بسته و انجام چندوظیفگی از طریق ارتباط 5G و الگوریتم‌های بینایی ماشین و استفاده از ربات‌های انسان‌نما در برخی فرایندهای کنترل کیفیت بود.

هرچند آینده‌ی همکاری Nio با هواوی و Leju Robotics نامشخص است، آزمایش ربات Kuavo با HarmonyOS نشان‌دهنده‌ی گام مهمی در تلاش‌های این شرکت برای گنجاندن ربات‌های انسان‌نما در فرایندهای تولید محسوب می‌شود.

نظر شما