شناسهٔ خبر: 67567260 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

چری تیگو 8L روانه بازار شد

صاحب‌خبر -

شرکت چری چین که در جریان نمایشگاه خودرو پکن از نسخه‌های جدید خانواده تیگو ۸ رونمایی کرده بود، سرانجام چری تیگو 8L را روانه بازار کرد.

گروه خودروسازی چری چین مدتی پیش و در جریان رویداد بین‌المللی خودرویی پکن از کراس اوور خوش قیمت تیگو 8L رونمایی کرد. این خودرو که نسخه طویل تر تیگو ۸ معمولی محسوب می‌شود، با یک جلو پنجره بزرگتر با طراحی ماتریس نقطه‌ای و ظاهری جذاب تر به بازار عرضه شده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی مشخصات و امکانات تیگو 8L همراه ما باشید.

چری تیگو 8L؛ مقرون به‌صرفه و پر آپشن

چری تیگو 8L براساس پلتفرم ماژولار T2X چری توسعه یافته و به تازگی وارد نمایندگی‌های فروش چری در روسیه شده است. همچنین بر اساس گزارش رسانه‌های چینی، فروش آن از ماه جاری آغاز خواهد شد. این خودرو با بهره گیری از تزئینات کرومی جذاب در جلوپنجره، دستگیره‌های مخفی پاپ اوت و رینگ‌های متراکم پره‌ای ظاهری متفاوت از نسخه معمولی تیگو 8 به بیننده القا می‌کند. علاوه بر این در بخش عقب خودرو، چراغ‌های افقی به هم پیوسته با لوگوی کرومی انگلیسی «CHERY» و همچنین طراحی اگزوز دو طرفه و اسپرت زیبایی مضاعفی در این بازه قیمتی به خودرو بخشیده است.

نمای جلو چری تیگو 8L نمای جلو چری تیگو 8L

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۷۹۵، ۱۹۳۰ و ۱۷۲۹ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۷۷۰ میلی‌متر است. این ابعاد نسبت به سایر محصولات خانواده تیگو 8 موجود در بازار طویل‌تر و عریض‌تر است. همچنین این خودرو در نسخه‌های ۵ و ۷ نفره عرضه می‌شود.

مشخصات فنی Chery Tiggo 8L

در بخش فنی، چری تیگو 8L با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر با حداکثر قدرت 254 اسب‌ بخار و 390 نیوتن‌متر گشتاور عرضه شده است. مجموع این توان توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مشتریان چینی می‌توانند تیگو 8L را در نسخه‌های تک‌ دیفرانسیل و دو دیفرانسیل سفارش دهند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در نسخه تک دیفرانسیل 7.8 لیتر و در نسخه دو دیفرانسیل نیز 8.5 لیتر اعلام شده است. حداکثر سرعت خودرو در هر دو تیپ، 200 کیلومتر برساعت خواهد بود. شایان ذکر است پیشرانه این خودرو با فونیکس آریزو 8، محصول مونتاژی مدیران خودرو مشترک است.

امکانات رفاهی و ایمنی کراس اوور چری تیگو 8 ال

از مجموع امکانات این خودرو می‌توان به نمایشگر 15.6 اینچی اطلاعات-سرگرمی، کلاستر 10.25 اینچی دیجیتال راننده، رینگ‌های 19 اینچی، هفت کیسه هوای ایمنی، چراغ‌های تمام LED، دوربین 540 درجه، سانروف پانوراما، گرم‌کن و سردکن صندلی جلو، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین، دستگیره‌های مخفی، سنسورهای نور و باران، آینه الکتروکرومیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز اضطراری خودکار، کنترل پایداری، هشدار برخورد از جلو و عقب، سنسور نقاط کور، هشدار باز شدن درب، دستیار ترافیک، هشدار تغییر لاین، هشدار خروج از خط و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

بنا بر آمارها، در طول سال ۲۰۲۳ فروش سری تیگو ۸ با ثبت رقم ۱۲۷.۰۱۸ دستگاهی، رشد ۵.۴ درصدی نسبت به سال قبل ثبت کرده بود. خانواده چری تیگو با فروش ۹۴۰ هزار دستگاه خودرو، پرفروش ترین شاسی بلند بنزینی چینی محسوب می‌شود.

قیمت تریم پایه تیگو 8L برای مشتریان چینی، 120 هزار یوان معادل 996 میلیون تومان است. این خودرو با دو طرح برای تریم داخلی ارائه می‌شود که شامل تریم پنج صندلی و هفت صندلی هستند. فاصله بین دو محور هر دو نسخه یکسان است اما نسخه هفت نفره، ارتفاع بیشتری دارد. با توجه به قیمت اعلامی، واردات این خودرو به کشورمان دور از انتظار نخواهد بود.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
شاسی بلند آفرودی جتور تراولر T2 سرانجام به ایران وارد شد + عکس و مشخصات فنی این شاسی بلند جذاب و لوکس، مدرن ترین خودرو برقی بازار ایران است سدان برقی هیبریدی جذاب لیپ موتور C01 به ایران آمد

نظر شما