شناسهٔ خبر: 67569345 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

طلا چشم انتظار جهش/ چین باز هم از خرید اجتناب کرد

اقتصادنیوز: داده‌های رسمی نشان داد که بانک مرکزی چین برای دومین ماه متوالی در ژوئن از خرید طلا اجتناب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، توقف موقت بانک خلق چین (PBOC) در ماه مه آغاز شد، زمانی که قیمت نقدی طلا به بالاترین حد خود رسید. ۱۸ ماه گذشته خرید مستمر بانک خلق چین، همراه با تقاضای سایر بانک‌های مرکزی، به افزایش قیمت طلا از مارس تا مه کمک کرد.

داده‌ها نشان می‌دهد چین در پایان ژوئن ۷۲.۸۰ میلیون اونس تروی طلا داشته است که نسبت به پایان ماه مه تغییری نکرده است. ارزش ذخایر طلای چین از ۱۷۰.۹۶ میلیارد دلار به ۱۶۹.۷۰ میلیارد دلار کاهش یافت.

نیتش شاه، استراتژیست کالا در موسسه WisdomTree گفت به نظر می‌رسد که قیمت طلا اندکی بیش از حد بالا باقی مانده است و بانک خلق چین منتظر عقب نشینی بیشتر، قبل از افزایش دوباره است.

تقاضا برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی در دو سال گذشته افزایش یافته است زیرا چندین کشور ذخایر ارز خارجی خود را متنوع کرده‌اند. بانک خلق چین بزرگترین خریدار بخش رسمی طلا در سال ۲۰۲۳ بود که بزرگترین خریدار طلا از سال ۱۹۷۷ تاکنون بود.

خبر مرتبط
قیمت طلا 18 عیار امروز دوشنبه ۱۸ تیر 1403/ قیمت بالا رفت

اقتصادنیوز​: ​امروز قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۳,۴۲۸,۰۰۰ (سه میلیون و چهارصد و بیست و هشت هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۰۹ درصدی داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، نیتش شاه افزود مدل‌های ما نشان می‌دهد که ممکن است در این سه‌ماهه شاهد کاهش ۷ درصدی قیمت طلا باشیم که فرصتی عالی برای بانک خلق چین و برای به دست آوردن طلای بیشتر ایجاد می‌کند اما باید سریع انجام شود زیرا احتمال دارد این فلز گرانبها اندکی بعد دوباره به بالاترین حد خود برسد.

 

نظر شما