شناسهٔ خبر: 67567005 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ناوچه‌های روسی وارد آبهای آسیا-اقیانوسیه شدند/ ماجرا چیست؟

اقتصادنیوز: خبرگزاری اینترفکس امروز (دوشنبه) به نقل از سرویس مطبوعاتی ناوگان روسیه گزارش داد که ۲ ناوچه از ناوگان دریایی اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه بندر «ولادیوستوک» در شرق دور این کشور را برای انجام ماموریت‌های آموزشی در منطقه آسیا و اقیانوسیه ترک کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  اینترفکس همچنین گزارش کرد: «خدمه ناوچه‌ها هنگام خروج از پایگاه اصلی ناوگان، آمادگی‌های اضطراری را برای نبرد و دریانوردی تمرین می‌کردند و هنگام عبور از یک منطقه باریک، آموزش دفع پهپاد دشمن فرضی را انجام می‌دادند.»

به نقل از خبرگزاری رویترز، ناوچه‌های «رزکی» و «گرومکی» تعدادی تمرین در منطقه آسیا و اقیانوسیه از جمله جستجو و انهدام زیردریایی‌های دشمن فرضی انجام خواهند داد و همچنین الگوریتم‌های مشترکی برای دفاع هوایی و دفاع ضد خرابکاری در دریا ایجاد می‌کنند.

ناوچه رزکی که به گزارش رسانه‌های دولتی روسیه می‌تواند با زیردریایی‌ها و شناورهای سطحی دشمن بجنگد، اهداف ساحلی را هدف قرار دهد و با هواپیماهای دشمن مقابله کند، در سپتامبر ۲۰۲۳ وارد ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه شد.

خبر مرتبط
اوربان "ماموریت صلح" را با خود به پکن برد/ سفر دوم بعد از روسیه و اوکراین

اقتصادنیوز: سخنگوی مطبوعاتی نخست وزیر مجارستان دوشنبه اعلام کرد که ویکتور اوربان برای ادامه «ماموریت صلح» و دیدار و گفت‌وگو با شی جینپینگ رئیس جمهور چین وارد پکن شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی «تاس»، ناوچه گرومکی که کلاسی مشابه با ناوچه رزکی دارد هم در سال ۲۰۱۸ وارد خدمت ناوگان نیروی دریایی روسیه شده‌است.

 

نظر شما