شناسهٔ خبر: 67566763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اجتماع بزرگ هیئات ملایر در روز تاسوعای حسینی

مهناز روزبهانی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر از اجتماع بزرگ هیئات مذهبی ملایر در روز تاسوعای حسینی خبر داد و گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و صفر برنامه‌های متنوعی در ملایر در سطح شهرهای و روستاها اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین روح الله رستمی در گفت‌و گو با ایسنا، افزود: تشکیل ستاد مردمی محرم در اداره تبلیغات اسلامی، گردهمایی و آموزش فعالان هیئتی با حضور مبلغین، مسئولین هیئات، مداحان و اقشار تاثیرگذار، تشکیل ستاد شهرستان در دفتر امام جمعه، اجتماع هیئات مذهبی و اعلان عزا و احتراز پرچم در عصر روز قبل از محرم و اعزام مبلغ و مبلغه به روستاها و شهرها صورت پذیرفته است.

وی از تهیه و تولید و توزیع محتوا، توزیع اقلام نذری، جلسه شورای هیئات مذهبی بانوان و برادران، جلسه کانون مداحان، ورود کاروان نمادین حضرت سیدالشهدا و اهل حرم اباعبدالله با همکاری سوارکاران ملایر و هیئت امام حسنی‌ها و حرکت دسته‌های عزاداری توسط هیئات مذهبی در طول ماه محرم خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به تجمیع و اطلاع‌رسانی لیست برنامه‌های هیئات مذهبی توسط کمیته رسانه، گفت: مراسم شیرخوارگان در مصلی روز جمعه ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ با رویکرد جمعیت و عهد فرزندآوری برگزار می‌شود، همچنین برگزاری دو ماه روضه و عزادری در جلسات روضه خانگی  و برپایی سقاخانه در محله‌های مختلف همراه با سخنرانی و روضه خوانی، از دیگر برنامه‌های شهرستان ملایر در این ایام است.

وی به برگزاری زیارت ناحیه مقدسه در محل مصلی در صورت موافقت ستاد نماز جمعه، برگزاری جلسات روضه و جهاد تبیین در هیئات خواهر، موسسات و مراکز قرآنی خواهران شهر و روستا و طبخ غذا به صورت نذورات و توزیع بین نیازمندان توسط هیئات مذهب این شهرستان اشاره کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر بیان کرد: برگزاری جلسات سخنرانی با موضوع جمعیت و فرزندآوری و همچنین عفاف و حجاب در جلسات روضه خانگی، توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توسط برخی از هیئات خواهر، برگزاری مراسم تعزیه در هیئت سادات خواهر، اعزام مداح به مراسمات عزاداری و سوگواری در مناطق شهری و روستایی و انجام امور تایید و صدور کپسول گاز برای طبخ غذای نذری هیئات مذهبی و نذورات خانگی، در دستور کار ما قرار دارد.

رستمی از سرکشی از هیئات مذهبی در دو ماه محرم و صفر، هماهنگی و با شهرداری به منظور سیاه‌پوش کردن معابر و خیابان‌های اصلی شهر در مناسبت‌های محرم و صفر، برگزاری همایش مبلغین و مبلغات در قبل از شروع ماه محرم، صدور مجوز برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مناطق شهری و روستایی و ارسال پیامک اطلاع‌رسانی مراسم عزاداری و سوگواری خبر داد.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری مسابقه عکس و خاطره نویسی اربعین، گفت: هماهنگی و صدور مجوز برپایی موکب‌های پذیرایی از زائران اربعین، برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی شهرستان به منظور برگزاری مراسم و مناسبت‌های محرم و صفر، برگزاری مراسم زیارت اربعین، برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در ۱۵ منطقه شهری و روستایی ملایر و برگزاری دوره‌های آموزشی عملیات محرم برای شبکه تبلیغی، از دیگر برنامه‌های این اداره به شمار می‌رود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم چهارپایه خوانی در طول محرم و صفر مناطق شهری و روستایی ملایر، اقامه نماز ظهرعاشورا توسط بیش از ۱۵۰ هیئت مذهبی شهری و روستایی، همکاری و تعامل با نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت مراسمات عزاداری و دسته‌های سوگواری، تهیه و توزیع پرچم های مشکی با قیمت مناسب در بین هیئات مذهبی، تجلیل و تقدیر از پیرغلامان هیئات مذهبی و برگزاری مراسم ویژه در مناسبت‌های اربعین، شهادت امام رضا (ع) و امام حسن(ع) و رحلت حضرت رسول (ص) در اولویت برنامه‌های این اداره قرار دارد.

 وی در رابطه با برنامه‌های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی در ماه‌های محرم و صفر، اظهارکرد: شروع مراسم عزاداری هیئات حسینی با تلاوت قرآن است و مقرر شده کرسی تلاوت قرآن و همچنین محافل انس با قرآن کریم در مساجد شهر و روستا تا پایان ماه صفر، برگزار شود.

رستمی از برگزاری طرح «زندگی با آیه‌ها» متناسب با ماه محرم و آیات منتخب در این ماه انجام بیش از ۳۰ ختم کامل قرآن، ختم قرآن و اهدای ثواب آن به امام حسین(ع) و یاران ایشان، احیای شب عاشورا با تلاوت قرآن و شصت پاره خوانی و اعزام قاری قرآن به هیئات مذهبی خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در مراکز قرآنی و خانه‌های قرآنی، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات تبیین نهضت عاشورا از سوی اساتید قرآنی در جلسات قرآن، برگزاری طرح ختم قرآن در ایام پایانی صفر و اهدای ثواب آن به روح پیامبر(ص)، امام حسن (ع) و امام رضا (ع) و هماهنگی با روحانیون برای پیوند امام حسین(ع) با قرآن در منابر و مراسم روضه‌خوانی اهم برنامه‌های قرآنی ما به شمار می‌رود.

انتهای پیام

نظر شما